در روزنامه اطلاعات 12 دی 1315 در خبری کوتاه آمده است: برای توسعه کارهای صناعتی و امورات مربوط به کارخانه‌های قند، اخیرا تمام روسای کارخانه‌های قند ایران وارد تهران شده‌اند و در جلساتی که تشکیل می‌دهند مسائل لازم مربوطه را مطرح کرده و مورد شور و مداقه قرار می‌دهند تا وسایل پیشرفت و توسعه کار را به این وسیله فراهم سازند. در خبر کوتاه دیگری نیز در همین شماره روزنامه اطلاعات آمده است که آقای کاظم سیاح، رئیس کارخانه‌ قند شاهی و کارخانجات شیرگاه، اخیرا از طرف اداره‌کل صناعت به سمت ریاست صنایع مازندران منصوب شده است.

اختلاس 60 سال پیش در بانک ساختمانی
۶۰ سال پیش در چنین روزی (دوازدهم دی ۱۳۳۴) روزنامه‌های کشور گزارش دادند که یک اختلاس در بانک ساختمانی انجام شده است. طبق خبری که در چنین روزی منتشر شده است، هفته گذشته دو نفر از کارمندان صندوق بانک ساختمانی با جعل سند، مبلغی از صندوق بانک اختلاس نموده‌اند. با آنکه مقامات بانک ساختمانی برای روشن شدن موضوع و چگونگی اختلاس و مبلغ آن مشغول اقدام هستند، معذلک تاکنون نحوه کار و مبلغ مورد اختلاس تعیین نشده است. اطلاعی که به دست آمده حاکی است که مبلغ اختلاس در حدود ۷۴۰ هزار ریال (۷۴ هزار تومان) بوده است؛ ‌ولی ضمن تماسی که با اعضای هیات‌مدیره بانک گرفته شد اظهار کردند مبلغی که مورد اختلاف است ، به صورت دیگری از صندوق برداشت شده است. در خبر دیگری نیز اعلام شده است برای رسیدگی به پرونده مربوط به سوءاستفاده متصدیان دوایر مالی و اقتصادی وزارت دارایی ۵۲ پرونده برای ۵۲ متهم تشکیل شده است.


بازدید از کارخانه چترسازی روس‌ها!
رادیو مسکو در بخش اخبار فارسی‌زبان در بخش شبانگاهی خود در تاریخ ۱۲ دی ۱۳۳۴ اعلام کرد: اعضای هیات نمایندگی پارلمانی ایران که اکنون در لنینگراد میهمان دولت اتحاد جماهیر شوروی هستند، روز اول ژانویه از کارخانه چترسازی «اسکروپت» که یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های آن شهر است، دیدن کردند و از طرف مدیر کارخانه مزبور توضیحات لازم به آنها داده شد. سپس میهمان‌های ایرانی به تماشای تالارهای متعدد کارخانه پرداختند و چگونگی ساخت چترهای روسی را از نزدیک تماشا کردند. سناتور محمد ساعد، رئیس هیات نمایندگی پارلمان ایران نیز پس از این بازدید گفت: این کارخانه از لحاظ داشتن ماشین‌های عالی و نظافت و دستگاه‌های تهویه خوب، روشنایی و وسعت تالارهای آن موجب حیرت است. هنگام خروج آنان از کارخانه، آقای زاخاروف مدیر کارخانه اظهار اطمینان کرد که اقامت هیات پارلمانی ایران در اتحاد جماهیر شوروی و آشنایی آنان با طرز زندگی مردم شوروی، به احترام متقابل و دوستی بین دو ملت کمک خواهد کرد.


احضار مدیرعامل «کوکا» و «کانادا» به دادسرا
روزنامه‌های ۱۲ دی ۱۳۵۴خبر دادند؛ مدیرعامل شرکت ساسان (سازنده نوشابه‌هایی چون کانادادرای، کوکاکولا و سون آپ) به دلیل عرضه نوشابه‌های آلوده و غیر قابل مصرف به دادسرای تهران احضار شد و تحت بازجویی قرار گرفت. احضار او به دلیل اعلام آلودگی نوشابه‌های ذکر شده از سوی آزمایشگاه وزارت بهداری و تشکیل پرونده در دادسرا علیه مسوولان‌ کارخانه سازنده آنها صورت گرفت. به دنبال گزارش آزمایشگاه وزارت بهداری، ناظم‌پور معاون دادستان تهران در امور مواد غذایی و دارویی و گمرکات، احضاریه‌ای برای مدیرعامل شرکت ساسان فرستاد و او رابرای توضیحات در مورد نوشابه‌های آلوده، به دادسرا فراخواند. مدیرعامل نیزبه دادسرا رفت و تحت بازجویی قرار گرفت؛ اما چون هنوز نتیجه آزمایشگاه در موردیک فقره از اتهامات او مشخص نشده، تحقیقات از وی به جلسه بعد موکول شد.


معافیت تهرانی‌ها از پرداخت حق انشعاب برق
مهندس قرچه‌داغی، معاون بنگاه برق تهران در گفت‌وگویی با جراید روز دوازدهم دی‌ماه ۱۳۳۴ اعلام کرد که بنگاه برق تهران حق انشعاب از کسی دریافت نمی‌دارد، مگر اینکه محل زندگی وی بسیار دور باشدکه آن هم مبلغ ناچیزی بابت سیم‌کشی و نصب تیر برق از هر مشترک فقط تا ۴۰ کیلووات در ماه تعهد مصرف می‌گیرد که مبلغ دریافتی از آنها هم ۱۰ هزار ریال است که البته به موعد خود مسترد خواهد شد. او در ادامه گفته است: ضمنا بنگاه برق تا پانزده اتاق برق می‌دهد، در صورتی که بنگاه‌های خصوصی، به بیش از ۵ اتاق بیشتر برق نمی‌دهند و درباره ۶ هزار ریالی که بنگاه برق اضافه بر مبلغ وام از مشترکین دریافت می‌کند بگویم، چندی پیش قراردادی میان بنگاه برق تهران و بنگاه‌های برق فیروز، شوش، عمرانی و وثوق (تهران‌نو) منعقد گردید و قرار شد که بنگاه‌های مزبور مقدار ۳۰۰۰ کیلووات برق اضافی خود را تحت اختیار برق تهران بگذارند، در عوض بنگاه برق تهران مبلغ ۶۰۰۰ ریال از مشترکین جدید خود دریافت کند.