نلسون بانکر هانت مدیر نفتی   و میلیاردر ورشکسته آمریکایی

 فعالیت‌های تجاری

هانت در اکتشاف و استخراج نفت در کشور لیبی نقش عمده‌ای داشت اما معمر قذافی در ۱۹۷۳ بخش عمده‌ای از سهام بنگاه‌های نفتی را ملی اعلام کرد.

هانت مالک شرکت ذخایر تیتانِ دالاس بود که همچنان در حوزه اکتشاف نفت در شمال آفریقا فعالیت دارد. او همچنین رئیس کمپانی اکتشاف و استخراج معادن هانت بود. 

در آغاز دهه 70 میلادی وی همراه با دو برادرش مقدار هنگفتی نقره جمع کردند تا جایی که در اواخر این دهه بازار جهانی این عنصر در انحصار آنان قرار گرفت. این سه برادر در 9 ماه پایانی 1979 توانستند در معاملات سهام نقره 2 تا 4 میلیارد دلار سود به دست آورند و 3100 تن نقره در اختیار خود داشته باشند. 

قیمت‌های معاملات آتی نقره و شمش نقره از هر اونس به ارزش 11 دلار در سپتامبر 1979 به 50 دلار در ژانویه 1980 رسید اما دو ماه بعد ارزش آن یکباره و مجددا به زیر 11 دلار کاهش یافت. بیشترین افت در روزی واقع شد که به «سه‌شنبه نقره داغ» معروف شد. «کمیسیون تنظیم معاملات آتی کالاهای اساسی آمریکا» در 1985 برادران هانت را به دستکاری قیمت‌های معاملات آتی نقره و شمش نقره در اواخر دهه 70 متهم کرد.  در 1989 نلسون هانت از سوی کمیسیون یاد شده 10 میلیون دلار جریمه و از داد و ستد کالاهای اساسی منع شد. افزون بر این جریمه، وی به پرداخت چندمیلیون دلار مالیات به سازمان مالیاتی آمریکا محکوم شد.  پس از ورشکستگی، هانت مجبور به فروش 580 راس اسب خود به ارزش حدودا 47 میلیون دلار شد. در 1999 او دوباره به فعالیت در عرصه پرورش اسب بازگشت و بیش از 2 میلیون دلار در این حوزه خرج کرد.