ایندپندنت ریویو

برای نشان دادن اعتبار یک نشریه لازم است به چند نکته توجه کنید. مثلا این که آن نشریه با کدام تیم حرفه‌ای به کارش ادامه می‌دهد یا تیم مورد نظر زیر نظر کدام سردبیر کار می‌کند و با کدام موسسه در ارتباط است. البته باید به نشانه‌های دیگری هم توجه کرد، اما چنانچه مولفه‌های نام برده را در فهرست کاری خود قرار دهید می‌توانید نشریات ممتازی را رصد کنید.از آن میان باید به ماهنامه «ایندپندنت ریویو» اشاره کنیم که احتمالا نیازی به معرفی ندارد چون نام ایندپندنت که بر جبین آن نقش بسته گویای همه چیز است.

همان‌طور که از نام این نشریه پیدا است گردانندگان روزنامه ایندپندنت این بار در ردای یک ماهنامه تحلیلی به نام ایندپندنت ریویو کارشان را دنبال می‌کنند و این می‌تواند برای مخاطبان جذاب باشد.

ماهنامه مورد نظر اگر در ردیف تایم نباشد چیزی از آن کم ندارد، اما به دلیل این که در ایران از تایم خیلی نام برده می‌شود شاید چنین استنباط شود که این نشریه معتبر نیست و نکته دیگر این است که این نشریه به صورت ماهنامه چاپ می‌شود و از این نظر کمتر دیده می‌شود.

همانطور که در طرح روی جلد این نشریه می‌بینید، این نشریه رویکردی اقتصادی-سیاسی دارد و بالطبع مطالبی را در این حیطه به علاقه‌مندان عرضه می‌کند.

شماره جدید این نشریه به بحران جهانی و اتخاذ موضع کابینه براون در برابر آن اختصاص دارد. البته روز گذشته نیز در همین بخش اشاره شد که براون طرح خود را در نشست سران جی ۲۰ ارائه کرد، اما در نهایت با برخورد سرد حاضران مواجه شد؛ چرا که چندان کارشناسی نبود.

در سرمقاله این شماره نوشته شده: «...بحران مانند خاکستر آتشفشان است که روی هر چیزی می‌نشیند. اما کسانی که در نواحی کوهستانی زندگی می‌کنند می‌دانند که بعد از رویت خاکستر، احتمال بروز آتشفشان وجود دارد و به همین دلیل سریع درصدد پی پناه گرفتن بر می‌آیند. بحران امروز همین حالت را دارد. باید از این فوران که دیگر مرحله خاکستر را پشت سر گذارده درس عبرت گرفت.

ناکامی ‌سهم یک فرد نیست، اما پیروزی را می‌شود میان تمام افراد تقسیم کرد. این مطلب را پیشتر در مورد وضعیت شرکت آلیتالیا، خطوط هوایی ایتالیا، گوشزد کرده بودیم، اما ...»

این ماهنامه انگلیسی به قیمت ۲۱دلار عرضه می‌شود.