افزایش تورم در جهان

روزنامـــــــه نیهون‌کیزای چاپ توکیو، به‌عنوان مهم‌ترین و معتبرترین روزنامه اقتصادی ژاپن نیز هجوم بی‌رویه مردم برای خرید کالا و هدیه در مناسبت‌های خاص را از جمله دلایل افزایش تورم نام برده است و... در ادامه به رونق فروش داخلی محصولات جدید و سازگار با محیط زیست هوندا، رونق نوشیدنی‌‌های آمریکایی در بازار اروپا، و وضعیت دلار در مقابل با ین ژاپن پرداخته است.

«نیهون کیزای شیمبون» معتبرترین جرید اقتصادی ژاپن در صفحه نخست خود با دو تیتر اصلی به استقبال مخاطبان رفت. در مطلب نخست با تیتر افق‌های روشن ژاپن آمده بود:«کمپانی معتبر تویوتا قصد دارد برای رفاه حال شهروندان ژاپنی قیمت برخی از محصولات خود را کاهش دهد. سران تویوتا از این کار برای تبلیغ نیز استفاده کرده‌اند تا مردم اقبال بیشتری برای خرید نشان دهند؛ ضمن این که نسل جدید خودروهای هیبریدی نیز در راه است...»

در ادامه همان مطلب به رشد ۳۵‌درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در کارخانه‌های خودروسازی ژاپن اشاره شده که نشان از بالندگی مضاعف این صنعت در جهان است؛ اما دیگر مطلب اصلی این جریده به سرمایه‌گذاری ۴۰میلیارد ینی شرکت ماروبنی ژاپن در پروژه آب شیرین قطر اختصاص داشت.