وی ادامه داد: حدود ۴۳ قانون جوانی جمعیت مرتبط با وزارت بهداشت است و این وزارتخانه جزو پر‌تکلیف‌‌‌ترین دستگاه‌ها محسوب می‎‌‌‌شود. رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص جلسات «ستاد ملی جمعیت» نیز اظهار کرد: شش جلسه ستاد ملی جمعیت در زمان رئیس‌‌‌جمهور فقید شهید رئیسی برگزار شد، اما این جلسات هنوز در دولت جدید تشکیل نشده است. جباری با انتقاد از عدم‌پرداخت حقوق و مزایای ایام مرخصی زایمان به‌‌‌صورت کامل به مدت ۹ ماه گفت: در حال حاضر عدم‌پرداخت به‌‌‌موقع حقوق مادران باردار توسط وزارت رفاه، چالشی را ایجاد کرده است، متاسفانه منابع مالی این وزارتخانه توسط دولت در زمان مناسب تامین نمی‌شود و بعضا حقوق ۶ ماهه مادران باردار کارمند پرداخت و مابقی نیز با تاخیر پرداخت می‌شود. انتظار می‌رود که مسوولان این وزارتخانه برای رفع این مشکل پاسخگو باشند و به ارائه راهکاری بپردازند.

مهدهای کودک به ادارات بازمی‌‌‌گردند

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، یکی از چالش‌‌‌های مادران باردار و شاغل در دستگاه‌‌‌های دولتی را موضوع تامین مهدکودک برای کودکان عنوان کرد و گفت: در دوران تنظیم خانواده، با توجه به سیاستی که در پیش گرفته بودیم اقدام به بستن مهدهای کودک کردیم، اما اکنون با توجه به منابع محدود، ۱۰۰ مهدکودک برای پزشکان، ماماها و پرستاران و... راه‌‌‌اندازی شده است که حداقل به ۶۰۰ تا ۷۰۰ مهدکودک نیاز داریم.

کدام دستگاه‌‌‌های دولتی مهدکودک راه‌‌‌اندازی نکردند؟

زهره‌سادات لاجوردی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: متاسفانه وزارت دادگستری عدم‌نیاز به ایجاد راه‌‌‌اندازی مهدکودک برای کارکنان خود را اعلام کرده است و تاکنون وزارت کشور و سازمان بهزیستی نیز گزارشی ارائه نداده‌‌‌اند. علاوه بر این، وزارت نفت و معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان ثبت احوال نیز مستنداتی ارائه نکرده‌‌‌ و وزارت بهداشت نیز تعداد کل را مشخص نکرده است. وی تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه برخی از وزارتخانه‌‌‌ها و دستگاه‌‌‌ها همچون وزارتخانه‌‌‌های ارتباطات، آموزش و پرورش، اقتصاد، نفت، نیرو و ورزش و جوانان همکاری و عملکرد مثبتی با مجلس داشتند.