خرید این شرکت مستقر در آلمان، مجموعه راه‌‌حل‌‌های امریسورس‌‌برگن را برای حمایت از شرکای سازنده خود در مسیر توسعه و تجاری‌‌سازی صنعت داروسازی افزایش می‌دهد. امریسورس‌‌برگن معتقد است که تجارت مکمل و قوی فارمالکس و شهرت بالای آن در بازار به آن کمک می‌کند تا مشارکت خود را با تولید‌کنندگان عمیق‌تر کند. این قرارداد احتمالا به پیشرفت نقش امریسورس‌‌برگن به عنوان شریک انتخابی استراتژیک کمک می‌کند و از راه‌حل‌های توانمندسازی بالینی و تجاری یکپارچه برای مشتریان دارویی خود پشتیبانی می‌کند. این خرید همچنین به این شرکت کمک می‌کند تا پلتفرم جهانی خدمات بیوفارما خود را گسترش دهد.

امریسورس‌‌برگن انتظار دارد که خرید فارمالکس را در مارس ۲۰۲۳ تکمیل کند. پس از تکمیل این معامله، ABC انتظار دارد فارما‌‌لکس سود تعدیل شده هر سهم خود در هفت ماه آخر سال مالی ۲۰۲۳ را تقریبا ۱۵ سنت افزایش دهد. سهام امریسورس‌‌برگن تاکنون ۲/ ۱۱ درصد در سال جاری در مقابل کاهش ۲/ ۱۰ درصدی این صنعت افزایش یافته است. شاخص گسترده‌تر S&P ۵۰۰ در همین بازه زمانی ۳/ ۱۵ درصد کاهش یافته است.

تحولات قابل توجه

در آوریل سال ۲۰۲۲، امریسورس‌‌برگن، AB Health Ventures را معرفی کرد، یک صندوق سرمایه‌‌گذاری مخاطره‌‌پذیر اختصاصی، که بر سرمایه‌‌گذاری و همکاری با شرکت‌‌های نوظهور مراقبت‌های بهداشتی درگیر در تحول این حوزه برای مردم و حیوانات در سراسر جهان متمرکز بود. این صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر، بر تعهد مستمر امریسورس‌‌برگن برای ارائه نوآوری به مشتریان خود بنا خواهد شد. AB Health Ventures یک شرکت تابعه کاملا متعلق به امریسورس‌‌برگن است که از عمق تخصص، حضور جهانی و روابط مستحکم با سهامداران خود در سراسر زنجیره تامین دارویی برای افزایش ارزش و کارآیی، استفاده خواهد کرد. همچنین در ژانویه سال ۲۰۲۲، امریسورس‌‌برگن با TrakCel، مبتکر پیشرو راه‌حل‌های هماهنگ‌سازی سلولی، در جهت راه‌اندازی یک پلتفرم فناوری یکپارچه برای تسریع دسترسی بیماران به درمان‌های سلولی و ژنی و ارائه دید کامل در سراسر فرآیند درمان، همکاری کرد.

امریسورس‌‌برگن در سال ۲۰۲۱ نیز شرکت Alliance Healthcare را خریداری کرد تا حضور بین‌المللی خود را در بازارهای جهانی گسترش دهد. بخش بین‌المللی این شرکت در سه ماه سوم مالی، ۱۲۰ درصد رشد فروش را ثبت کرد که عمدتا ناشی از اضافه شدن تجارت Alliance Healthcare است. افزودن فارما‌‌لکس احتمالا باعث افزایش بیشتر نرخ رشد در آینده خواهد شد. در حال حاضر، امریسورس‌‌برگن دارای رتبه سوم در Zacks است که یک شرکت تحقیقاتی سرمایه‌گذاری پیشرو است که بر تحقیقات، تجزیه و تحلیل و توصیه‌های سهام تمرکز دارد. امریسورس‌‌برگن یک شرکت عمده‌فروشی دارو مستقر در ایالات متحده است که از ادغام Bergen Brunswig و AmeriSource در سال ۲۰۰۱ تشکیل شد.

فعالیت این شرکت در زمینه توزیع دارو و مشاوره مربوط به عملیات تجاری پزشکی و خدمات بیمار است. آنها همچنین خطی از نام تجاری و داروهای عمومی، محصولات مراقبت بهداشتی بدون نسخه (OTC) و لوازم و تجهیزات مراقبت‌های بهداشتی خانگی را برای ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در سراسر ایالات متحده، از جمله بیمارستان‌ها و سازمان‌های بهداشتی مستقل و زنجیره‌ای توزیع می‌کنند. همچنین این شرکت خدماتی را به داروخانه‌های خرده‌‌فروشی، پزشکان، کلینیک‌‌ها و همچنین مراکز پرستاری و دیگر مراکز ارائه می‌دهد.

آنها همچنین خدمات دارویی و داروسازی را به بیماران نیازمند مراقبت طولانی‌مدت، غرامت کارگران و بیماران دارویی تخصصی ارائه می‌دهند. امریسورس‌‌برگن حدود ۲۰ درصد از کل داروهای فروخته شده و توزیع شده در سراسر ایالات متحده را اداره می‌کند و با بیش از ۱۷۹ میلیارد دلار درآمد سالانه در رتبه دهم لیست ۵۰۰ Fortune برای سال ۲۰۲۰ قرار دارد. در سال ۲۰۱۲، این شرکت بزرگ‌ترین شرکت از نظر درآمد مستقر در پنسیلوانیا بود. از طرف دیگر امریسورس‌‌برگن در میان چندین توزیع‌‌کننده است که توسط دولت‌های ویرجینیای غربی به دلیل مشارکت در اپیدمی مواد افیونی، با ارسال مقادیر بی‌‌اندازه داروی ضد درد به این ایالت مورد شکایت قرار گرفته است.

در دسامبر ۲۰۱۹، میشیگان نخستین ایالتی بود که از امریسورس‌‌برگن و سه توزیع‌کننده مواد افیونی دیگر به عنوان فروشنده مواد مخدر به دلیل نقش آنها در بحران مواد افیونی این ایالت شکایت کرد. امریسورس‌‌برگن یکی از چهار شرکتی بود که به دلیل نقشی که در بحران اعتیاد داشتند، با پرداخت ۲۶۰ میلیون دلار به دو شهرستان اوهایو موافقت کردند.

 در ماه مه ۲۰۲۰، دادستان کل اوکلاهاما، مایک هانتر، از امریسورس‌‌برگن در دادگاه ناحیه شهرستان برایان، اوکلاهاما شکایت کرد. در این دادخواست ادعا شده بود که اقدامات این شرکت به تشدید بحران مواد افیونی در اوکلاهاما کمک کرده است. این شکایت همراه با شکایت‌هایی علیه کاردینال هلث و مک کسون مطرح شد و در سه شکایت ادعا شده است که این سه شرکت به اندازه‌ای مواد افیونی در اختیار شهرستان برایان قرار داده‌اند که هر فرد بالغ ساکن آنجا می‌توانست ۱۴۴ قرص هیدروکودون داشته باشد. در ژانویه ۲۰۲۲، امریسورس‌‌برگن، مک کیسون، Cardinal Health و جانسون‌اند جانسون توافق کردند که ۲۶ میلیارد دلار برای تسویه حساب با همه ایالت‌‌هایی که از آنها شکایت شده، به جز پنج ایالت، بپردازند. این در حالی است که اگر ایالت‌ها به دادگاه می‌رفتند، شرکت‌ها ممکن بود تا ۹۵ میلیارد دلار جریمه شوند.