بهمن رحیم‌وند در گفت‌وگو با «ایلنا» با تاکید بر اینکه ما قبل‌تر نیز درباره شرایطی که اکنون باغداران و تجار میوه گرفتار آن شده‌اند به دستگاه‌ها و مسوولان مربوطه اطلاع داده‌ایم، اظهار کرد: در سال زراعی جاری تولید پرتقال و سیب با بارندگی‌های مناسب و به موقع افزایش داشت و به نحوی از همان ابتدای فصل برداشت مشخص بود عرضه این میوه‌ها بیش از تقاضا خواهد بود. وی ادامه داد: ما در همان زمان به وزارتخانه‌های صمت و جهادکشاورزی، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف نامه نوشتیم و از آنها خواستیم برای بازار مصرف تولید بالای سال‌جاری برنامه‌ریزی ‌کنند. به گفته رحیم‌وند نه تنها به این توصیه‌ها توجه نشده بلکه با دخالت دولت در بازار قیمت‌ها نیز به شکل کاذبی افزایش داشت.

وی یادآور شد: شرایط به نحوی شده بود که شما میوه‌های تنظیم بازاری مانند سیب و پرتقال را در غرفه‌های دولتی بیش از قیمت در بازار آزاد می‌دیدید.

رحیم‌وند معتقد است؛ این اقدام دولت موجب شد بازار در شرایط عرضه مناسب برهم بخورد و اکنون شاهد مانده حجم زیادی سیب و پرتقال در انبارها و سردخانه‌ها باشیم.

وی نسبت به فساد حجم زیادی از پرتقال و سیب‌های مانده انبار و سردخانه‌ها هشدار داد و گفت: بیشتر انبارها و سردخانه‌ها تا حداکثر یک‌چهارم ظرفیت تخلیه شده‌اند و حجم زیادی از پرتقال و سیب‌های مانده در حال فاسد شدن است. رحیم‌وند با توجه به زمان اندک باقی‌مانده برای حفظ باقی میوه‌های مانده در انبار و سردخانه‌ها از دستگاه‌های مسوول خواست هر چه سریع‌تر بازار مصرف برای آن تعریف کنند که یکی از این بازارها می‌تواند صادرات به کشورهای همسایه باشد.

وی امروز را نیز برای برنامه‌ریزی برای صادرات دیر دانست و گفت: حداکثر تا یک‌ماه دیگر باید تمام پرتقال‌های مانده در انبارها را دور ریخت چراکه قابلیت مصرف خود را از دست می‌دهند.