جلیل غفاری‌رهبر، رئیس اتحادیه صحافان تهران با ابراز خرسندی از دستیابی به پیشرفت‌هایی در حوزه چاپ و بسته‌بندی گفت: البته هنوز به پای کشورهایی مانند چین و اروپا نرسیده‌ایم اما جای تقدیر و تشکر از فعالان این عرصه وجود دارد که با دستان خالی در شرایط سخت، توانستند به پیشرفت‌های عظیمی دست یابند و اگر کمبودهایی باشد، باید دولت و نهادهای تحت پوشش دولت با کمک و مساعدت به بخش خصوصی راه را هموار و مشکل را حل کنند.

 او در رابطه با نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه از دو منظر قابل بررسی است، بعد فناوری و تکنولوژی‌های جدید برای ارائه و واحدهای تولیدی که کارهای خاصی را تولید می‌کنند تا با دستگاه‌های جدید برای ارائه به صنایع دیگر بتوانند مشکلات دیگر صنایع را برطرف کنند.

 غفاری‌رهبر در ادامه بیان کرد: نهادهای مربوطه و وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارشاد درخصوص چاپ می‌توانند اصناف را یاری کنند. اکنون در زمینه بسته‌بندی و لیبل خوشبختانه به موفقیت‌های چشمگیری رسیده و به روز شده‌ایم.

 افراد باید با علم و آگاه در هر زمینه‌ای پیش بروند، نباید همه سرمایه‌ها را در یک رسته و فعالیت ذخیره کرد که این روند منجر به رقابت و سرمایه‌گذاری و فعالیت ناسالم خواهد شد و هم آن صنعت و هم سرمایه از بین می‌رود، مانند چاپ افست و فکسو.