بهمن صالحی جاوید در مورد حضور شرکت‌های ایرانی در بازسازی قره باغ اظهار کرد: ایران می‌تواند نقش‌آفرینی پررنگی در بازسازی قره‌باغ داشته باشد. به دلیل حسن همجواری، قرابت فرهنگی، زبان مشترک و حتی نزدیکی مذهبی و عقیدتی و همچنین جنبه‌های مشترک تکنولوژیک و صنعتی از جمله هم‌ترازی ایران و جمهوری آذربایجان به خاطر صنعت نفت و همزمانی ایجاد صنعت نفت و انرژی در ایران و آذربایجان و هم‌گونی صنعتی، ایران می‌تواند نقش پررنگی در این موضوع داشته باشد.  وی افزود: رغبت شرکت‌های ایرانی برای حضور در بازار خدمات فنی و مهندسی در جمهوری آذربایجان، خوب و جدی است. در عین حال آذربایجان مانند برخی از کشورهای هدف خدمات فنی و مهندسی نیست که فاقد منابع مالی و پایین‌دست باشد، بلکه ذخایر نفت و درآمدهای بسیار سرشاری دارد، بنابراین از ریسک کمی برخوردار است و می‌تواند بازار هدف مناسبی برای ایران باشد. اگر دیپلماسی سیاسی و مدیریت اقتصادی و سیاسی ما وارد کار شوند، بخش‌خصوصی آمادگی بسیار جدی برای نقش‌آفرینی دارد.

صالحی در پاسخ به سوالی در مورد تعداد شرکت‌های ایرانی داوطلب برای حضور در بازسازی قره باغ گفت: از آنجا که هنوز شرکت‌های ایرانی اطلاعات کافی ندارند ممکن است تعداد شرکت‌هایی که اعلام آمادگی کردند چندان مشخص نباشد، اما وقتی من به‌عنوان دبیر کل صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی صحبت می‌کنم با پشتوانه چند هزار شرکت صحبت می‌کنم و این موضع را قاطعانه اعلام می‌کنم. 

وی افزود: در صنوف مختلف اعم از طراحی و مهندسی، تامین تجهیزات و تولیدکنندگان کالاهای خدمات فنی مهندسی، مجریان و پیمانکاران طرف قرارداد اجرای پروژه‌های فنی و مهندسی، می‌توانیم در بازسازی قره باغ حضور داشته باشیم.