مرادعلی شعبانلو گفت: همکاری اصناف با ستاد ملی کرونا و کادر پزشکی کاملا بر همگان محرز و مشخص است؛ بنابراین انتظار می‌رود همان‌گونه که اصناف با آحاد جامعه همکاری بسیاری دارد، دولت نیز در کنار اصناف، این قشر عظیم اقتصادی را حمایت کند.

او درخصوص چگونگی حمایت دولت از اصناف بیان کرد: از کارهایی که دولت می‌تواند انجام دهد حذف سیستم کلرینگ در روزهای تعطیل است. برگشت چک‌های مکرر صنوف مختلف علاوه بر ایجاد شرایط اقتصادی ناهموار، افراد را از ادامه فعالیت برحذر می‌کند. افراد در صنوف مختلف در معاملات خود به شرکت‌های طرف خود چک پرداخته‌اند، تمام طول سال را نه تنها نقدی بلکه با ارائه چک به فروشندگان کالاهای مختلف سپری می‌کنند، اما متاسفانه کسب‌وکار تعطیل و رکود حاکم بر بازار اجازه خرید و فروش و فعالیت اقتصادی را نمی‌دهد.

شعبانلو تاکید کرد: ارائه بسته‌های حمایتی از سوی دولت می‌تواند به شکل‌های مختلف شرایط را بهبود بخشد. او در ادامه به ذکر چند مثال پرداخت: بخشودگی حق بیمه، پرداخت وام با بهره‌های کم و پرداخت طولانی‌مدت به کارفرما، همچنین بخشودگی‌های مالیاتی بر اثر عدم کسب‌وکار و رونق اقتصادی و ناتوانی در پرداخت مالیات می‌تواند شرایط بهتری برای اصناف ایجاد کند.