عضو هیات‌رئیسه و معاون هماهنگی بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران ضمن قدردانی از تلاش و استمرار فعالیت‌های بازرسان اصناف در ایام تعطیلی کرونا گفت: بازرسان اصناف در روزهای کرونایی برای کنترل و نظارت به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیز بسته بودن واحدهای صنفی غیرمجاز به‌صورت مستمر فعال می‌باشند. حسین درودیان، عضو هیات‌رئیسه و معاون هماهنگی بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران با اشاره به افزایش قیمت و گرانی‌ها در برخی کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی تاکید کرد: اساسا مشکل قیمت و گرانی کالاها از مبدا کالا است و اصناف در این اوضاع و نیز هیچ زمانی عامل گرانی نبوده و نخواهند بود. درودیان ضمن یادآوری تلاش‌های همه‌جانبه بازرسان اصناف گفت: باید از بازرسان تلاشگر اصناف و همچنین از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران که در قالب طرح تشدید بازرسی و نظارت اتاق اصناف حضور دارند و با دل و جان برای نظارت و کنترل نظم بازار فعالیت می‌کنند، تقدیر کرد. تمام فشار این بازرسی‌ها بر عهده این بازرسان است که با حداقل امکانات مشغول نظارت هستند. او همچنین در ارتباط با نحوه بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر عملکرد واحدهای صنفی به‌ویژه در ایام محدودیت‌های کرونایی و نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: گشت‌های مشترک با تعزیرات، بهداشت، پلیس نظارت بر اماکن و فرمانداری و... داریم که برای بازرسی از رعایت محدودیت‌های ابلاغی توسط واحدهای صنفی در مرحله اول تذکر، مرحله دوم جریمه و مرحله بعد پلمب می‌شوند.

عضو هیات‌رئیسه و معاون هماهنگی بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد بازرسی اتاق اصناف تهران در آبان ماه سال‌جاری گفت: طی این ماه از صنوف شهر تهران ۱۸ هزار و ۲۸۹ بازرسی به عمل آمد که از این تعداد ۳هزار و ۵۳۷ مورد آن منجر به تشکیل پرونده شد. همچنین برای ۶۲۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب، ابلاغیه ماده ۲۷ ق.ن.ص صادر و به اتحادیه مربوطه معرفی شده‌اند.

او با اشاره به نتایج شکایات مردمی نیز گفت: تعداد کل شکایات تلفنی ۲۴۳۰ مورد بوده که از طریق سامانه تلفن ۱۲۴ در قالب ستاد خبری دریافت شده است. از این تعداد ۱۳۹۸ مورد تخلف بوده و ۱۰۳۱ مورد تخلف نبوده‌اند. درودیان در ارتباط با آمار گشت‌های مشترک بیان کرد: تعداد ۲۵۴ مورد گشت مشترک با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف به عمل آمده است که از بین ۲۴۳۲ مورد بازرسی انجام شده در مجموع ۳۰۶ پرونده تنظیم شده است.