حسن احمدلو افزود: اولین خط تولید پارچه ملت بلون روز دوشنبه با حضور حسن‌پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور و فعالان اقتصادی بازار در قم افتتاح شد. وی تصریح کرد: در بخش تولید ماسک در استان قم در حوزه کارگاهی، روزانه بیش از ۵۰۰ هزار و در بخش صنعتی بیش از ۸۰۰‌هزار ماسک تولید می‌شود و با راه‌اندازی اولین خط تولید پارچه ملت بلون با همکاری بسیج اصناف گام دیگری در این زمینه برداشته شد.

رئیس اتاق اصناف قم اظهار کرد: با راه‌اندازی خط تولید پارچه ملت بلون میزان تولید ماسک در چندماه آینده افزایش خواهد یافت و نیاز داخلی کشور به این پارچه تامین شده و دیگر ضرورتی به واردات نداریم و همه این موفقیت‌ها حاصل تلاش و همت در جهت رسیدن به‌خودکفایی در تولید داخلی است.

احمدلو با بیان اینکه میزان بالایی از تولیدات ماسک در استان قم به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود، گفت: پارچه‌های ملت بلون از کیفیت بالایی برای جلوگیری از انتقال ویروس برخوردار هستند و با افزایش تولید این پارچه‌ها می‌توانیم صادرات نیز داشته باشیم.

رئیس اتاق اصناف قم افزود: بعد از پایان تعطیلات دو هفته‌ای اصناف وضعیت کرونا در استان قم بهتر شده، اما به منزله پایان کرونا نیست و مردم و صنوف همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. وی همچنین از تشدید روند بازرسی‌ها و نظارت بر قیمت‌ها در استان قم خبر داد و گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت و نظارت بر روند بازار در‌حال‌حاضر میزان بازرسی‌ها افزایش یافته تا نظارت بهتری بر بازار داشته باشیم.