خسرو ابراهیمی‌ نیا گفت: «ما در تمام بحران‌های اخیر مانند کمبود روغن، تخم‌مرغ، مرغ و ... به این نتیجه رسیدیم که این کمبودها مصنوعی هستند و حتی فراوانی هم داشتیم. ساختار کسب‌وکار سنتی ایران درحال حرکت به سمت مدرنیته است، اما هنوز دستگاه‌های ذی‌صلاح مانند خود اتاق اصناف، وزارت صمت، سازمان صمت و اتحادیه‌های صنفی درک جدی از این قضیه ندارند.»

نایب‌رئیس دوم اتاق اصناف تهران با بیان اینکه اصناف در حلقه آخر نظارتی قرار می‌گیرند گفت: هر یک از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها تقصیر را به گردن هم می اندازند که این موضوع ناشی از نبود زیرساخت تامین و توزیع و اراده جدی برای ایجاد یک ساختارمانیتورینگ است. و عدم مانیتورینگ این حوزه باعث ایجاد ناهماهنگی در شبکه توزیع می‌شود.»

ابراهیمی ‌نیا تدوین قوانین زیرساختی مناسب براساس آمایش سرزمینی در نظام تامین و توزیع را ضروری دانست و گفت: «اگر این زیرساخت فراهم شود کمبود و مازاد کالاها به سرعت مشخص و مشکل حل خواهد شد.» وی در ادامه به مشکل دونرخی بودن ارز اشاره کرد و گفت: «ما به وفور کالا در کشور داریم، اما تا زمانی که دوگانگی نرخ ارز و بحث‌های انحصاری و تصمیم‌گیری بدون حضور اصناف ادامه داشته باشد قطعا افراد خائنی هم پیدا می شوند که با احتکار و رانت و ... به ثروت برسند.»

نایب‌رئیس دوم اتاق اصناف تهران در پایان با تاکید بر اینکه شرایط کنونی بحرانی نیست و می‌توان بازارها را به تعادل رساند گفت: «ما در شرایط عدم برنامه‌ریزی در نظام توزیع هستیم و اگر این مشکل حل شود وضعیت بازارها بهبود پیدا می‌کند.»