زعفر یاوری گفت: با تعطیلی تالارهای پذیرایی عملا صاحبان واحدهای عکاسی و فیلمبرداری در تهران تعطیل شده‌اند و درآمدی ندارند. با انتشار ویروس کرونا و تعطیلی عروسی‌ها در تهران همه واحدهای صنفی اتحادیه بیکار شده‌اند چون نه عروسی داریم که همکاران ما فیلمبرداری کنند و نه مراسمی در تالارها و اماکن دیگر برگزار می‌شود. این مقام مسوول در اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران اظهار کرد: با اینکه همه واحدهای صنفی ما بیکار شده‌اند، اما فیلمبرداران ویزیتی که موردی به سفارش همکاران ما کار فیلمبرداری داشتند آنها نیز به تبع واحدهای صنفی ما ۱۰۰ درصد بیکار شده‌اند.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران بیان کرد: پیش از شیوع بیماری کرونا بیش از ۱۸۰۰ واحد صنفی عکاسی و فیلمبرداری در تهران فعال بودند، اما هم اکنون تعداد آنها به کمتر از یک هزار واحد صنفی کاهش پیدا کرده است و دلیل آن هم نبود کار و تعطیلی مجالس در تهران یا در سطح کشور است.

یاوری با اشاره به تعداد شاغلین در واحدهای صنفی عکاسی و فیلمبرداری در تهران بیان کرد: قبل از شیوع کرونا، ما در هر واحد صنفی در تهران ۴ تا ۱۰ نفر به‌عنوان عکاس، فیلمبردار، مونتاژکار یا خدمه شاغل بودند، اما هم اکنون در این کمتر از یک هزار واحد صنفی در تهران هر کدام حداکثر ۲ نفر شاغل دارند.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران اظهار کرد: در حال حاضر از ۱۰ هزار نفر شاغل در واحدهای صنفی ما در تهران بین ۱۵۰۰ تا ۲ هزار نفر مشغول کار هستند و با تعطیلی عروسی‌ها و مجالس عملا ۸۰ درصد همکاران ما بیکار شدند.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی ما در تهران عملا از ۱۰ ماه پیش بیکار شدند، گفت: با شیوع بیماری کرونا از ۱۰ ماه پیش وقتی مجالس تعطیل شدند، فیلمبرداری و عکاسی نیز در تهران تعطیل شده است. رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران خاطر نشان کرد: کدام تالار در تهران باز است که همکاران ما فیلمبرداری کنند.