نزدیک به 180 واحد صنفی  در پاکدشت پلمب شدند

پرویز نوروزی گفت: با شیوع ویروس کرونا، اصناف شهرستان پاکدشت در صف مقدم مقابله و پیشگیری از این بیماری قرار داشته و تلاش کردند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تعطیلی در زمان اعلام ستاد کرونا و تهیه و توزیع اقلام موردنیاز مردم، سهم خود را در مقابله با این بیماری ادا کنند.

وی اظهار کرد: اتاق اصناف شهرستان پاکدشت از اسفندماه سال گذشته تاکنون با تشکیل ۱۸۸ گشت مشترک با فرمانداری، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و پلیس اماکن نیروی انتظامی، بر فعالیت اصناف نظارت داشته و با افرادی که مصوبات ستاد ملی کرونا را رعایت نکردند، برخورد قانونی کردند.

وی تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۳ هزارو ۸۴۰ مورد بازرسی از واحدهای مختلف صنفی صورت گرفته که در جریان این بازرسی‌ها، ۲۸۷ متخلف شناسایی، ۵۳۴ مورد اخطار صادر و ۱۷۸ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند.

نوروزی گفت: شهروندان پاکدشتی طی این مدت ۲۳۵ مورد شکایت تلفنی و ۵۸ شکایت حضوری از فعالیت اصناف ارائه کردند که به همه این شکایات رسیدگی شد.

رئیس اتاق اصناف پاکدشت از فعالیت ۲۰ هزار واحد صنفی در این شهرستان خبر داد و افزود: از مجموع ۲۰ هزار واحد صنفی فعال در پاکدشت، ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد دارای پروانه کسب معتبر بوده و ۳ هزار و ۵۰۰ واحد نیز بدون پروانه کسب در سطح شهرستان مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: به‌منظور ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب، طرح نظارت و ساماندهی اتاق اصناف آغاز شده که با اجرای ۵ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی، تلاش می‌شود تا پایان امسال، هیچ واحد صنفی بدون پروانه کسب در سطح شهرستان فعالیت نداشته باشد.

نوروزی اظهار کرد: درحال‌حاضر یک هزار و ۲۰۰ غرفه‌دار در بازارهای روز پاکدشت مشغول فعالیت هستند که ۴۷۰ مورد با تشکیل مدارک در اتاق اصناف، نسبت به دریافت کارت شناسایی اقدام کردند.

وی افزود: فعالیت غرفه‌داران در بازارهای روز به‌صورت مستمر بررسی می‌شود تا علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی، موضوع عدم استفاده از کالای قاچاق و سکونت غرفه‌دار در شهرستان پاکدشت رعایت شود.

وی گفت: هم‌اکنون بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان پاکدشتی در ۹ هزار واحد توزیعی و تولیدی و ۶ هزار واحد خدماتی زیر نظیر ۱۸ اتحادیه مشغول به‌کار هستند.

 رئیس اتاق اصناف شهرستان پاکدشت گفت: با شیوع ویروس کرونا، برخی از اصناف شهرستان با خساراتی مواجه شدند که برای جبران بخشی از خسارات آنان و برخورداری از تسهیلات بانکی ارزان قیمت، برای ۶۰ درصد از این واحدها پرونده تشکیل و به بانک‌های عامل ارسال شده‌است.