حسن حسنی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درخصوص وضعیت تامین مواد اولیه این صنف اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت ارز در نوسان است، قیمت مواد اولیه نیز هر روز تغییر می‌کند. به نحوی که اگر هر ورق برنج در اسفند سال گذشته ۸۵ هزار تومان بود، درحال‌حاضر به ۱۷۰ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این افزایش قیمت یعنی تورم صددرصدی، درخصوص کالاهای وارداتی این حوزه افزود: خداروشکر بیش از دو سال است که واردات اقلام لوازم آشپزخانه فلزی نداشته و تمام تولیداتی که در بازار موجود است، داخلی و ایرانی است. 

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی فلزی آشپزخانه خاطرنشان کرد: مواد اولیه این صنف نیز 90 درصد در داخل تامین می‌شود ولی تنها مشکلی که در تهیه آن وجود دارد خرید از بورس کالا است و تهیه مواد اولیه از این طریق سخت است.

وی در مورد دلیل سختی خرید مواد اولیه از بورس تصریح کرد: به‌دلیل اینکه در بورس قیمت‌ها براساس عرضه و تقاضا بوده و ممکن است مدام تغییر و افزایش یابد، بنابراین اگر امکان داشت از کارخانه به‌صورت مستقیم خرید انجام شود بهتر بود. البته فعلا مجبور به خرید از بورس هستیم ولی ما اعلام کردیم که اگر مواد اولیه از کارخانه مستقیم خریداری شود بهتر است.

به گفته حسنی، در صورت خرید از کارخانه قیمت‌ها بهتر بوده و در نهایت بهای تمام شده محصول نهایی نیز کمتر خواهد شد.

وی درخصوص عرضه و تقاضا نیز گفت: با توجه به تورمی که وجود دارد، این موضوع بر وضعیت تقاضا نیز اثر می‌گذارد ولی به‌دلیل اینکه واردات در این حوزه نداریم، عرضه و تقاضا تقریبا متعادل بوده و کمبودی نیز وجود ندارد.

انتخابات نمایندگان بازار تهران

انتخابات هیات امنای بازار بزرگ تهران در سوله بحران شهرداری منطقه 12 تهران و توسط جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار برگزار شد. 

 پس از اخذ آرا از مدعوین و نمایندگان ارشد امنای بازار تهران، افراد زیر به ترتیب اخذ آرای شمارش شده به‌عنوان نمایندگان تام‌الاختیار بازار تهران انتخاب شدند. 

1- حاج محمد توکلی

2- حاج عبدالله اسفندیاری 

3- مهندس بهزاد یعقوبی