با بسته شدن مرغ فروشی‌های مریوان هم اکنون مرغ تنها در سوپرمارکت‌ها برای فروش عرضه می‌شود و برخی صنوف دیگر از جمله ساندویچی‌ها نیز از این فرصت استفاده کرده و اقدام به فروش مرغ می‌کنند. در فضای مجازی مریوان، پویش «یک هفته مرغ نخرید تا مرغ ارزان شود» ایجاد شده و مردم را به عدم خرید مرغ تشویق می‌کنند تا قیمت این کالای اساسی کاهش پیدا کند.

مدیر کشتارگاه صنعتی مریوان و مدیر تعاونی مرغداران مریوان و سروآباد روز جمعه در گفت‌وگو با «ایرنا» اظهار داشت: مغازه‌های عمده فروشی مرغ در مریوان در اعتراض به پایین بودن سود فروش خود چهار روز است که بسته‌اند. عبدالعزیز خوشنواز با بیان اینکه فروشندگان مرغ در مریوان از سود فروش خود ناراضی هستند و درخواست افزایش سود فروش دارند، گفت: سود مغازه داران از فروش هر کیلوگرم مرغ ۷۵۰ تومان است ولی اینان تقاضای افزایش آن به یک هزار تومان و یک هزار و ۲۰۰ تومان دارند. خوشنواز ادامه داد: به مرغ‌فروشی‌ها اعلام کردیم افزایش سود عمده فروشی در مرکز استان توسط سازمان صنعت و معدن با هماهنگی جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران تعیین می‌شود و افزایش قیمت در سطح شهرستان بدون مصوبه استانی امکان‌پذیر نیست.

مدیر تعاونی مرغداران مریوان و سروآباد اضافه کرد: در این جلسه درخواست‌ها و اظهارات مرغ‌فروشی‌ها صورتجلسه شد و به آنها وعده دادیم که به استان اعلام خواهیم کرد و در صورت تایید می‌توانیم سود فروش را افزایش دهیم، در غیر این صورت تابع قیمت اعلام شده از مرکز استان هستیم. وی با انتقاد از وعده و وعیدهای برخی از مرغ فروشی‌ها به مردم گفت: در روزهای اخیر مرغ فروشی‌های مریوان با دادن وعده و وعید کاهش قیمت مرغ از شهروندان خواسته‌اند مرغ نخرند، در حالی‌که قیمت مرغ ثابت است و با نخریدن آن کم نخواهد شد.