ضرورت همراهی همه نهادها برای تحقق توسعه پایدار و متوازن اصفهان

دنیای اقتصاد-اصفهان:  مسعود حیدری در سومین نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی مسوولان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی مناطق، مدیریت ساماندهی ناژوان و سازمان‌های تابعه شهرداری، دیپلماسی مشارکت را از ارکان مهم مدیریت شهری در عصر حاضر دانست و اظهار کرد: در نشست‌های متعددی که با فعالان اقتصادی در رشته‌های گوناگون داشته‌ایم، این افراد با توجه به توان و تخصص خود به شکل ویژه در یک حوزه کاری، خواستار فراهم کردن بسترهای لازم در این خصوص بودند.

او ادامه داد: از جمله پروژه‌های درخواستی که غالب آن‌ها در حوزه مشارکت‌های غیر مدنی قرار دارند، احداث مانژسوارکاری وسیع، مجهز و به روز مطابق با استانداردهای بین‌المللی، احداث زمین مختص به ورزش چوگان و احداث بزرگترین هاب خودرویی سبک و سنگین کشور به ویژه حمل‌ونقل پاک (برقی) است.

حیدری افزود:‌ دسته‌ای دیگر از متقاضیان درخواست آماده کردن زمینه‌های احداث مجموعه‌های بزرگ تجاری در قالب هایپرمارکت و مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی و پرورشی «مادر و کودک»، درمانگاه، اماکن ورزشی، تفریحی و گردشگری را داشته‌اند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تأکید کرد: هرچند شهرداری اصفهان با محدودیت‌ها و موانعی در برابر بعضی درخواست‌ها مواجه است اما با همدلی سایر ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی شهر، می‌توان مشارکتی سه‌جانبه را برای تحقق توسعه پایدار و متوازن اصفهان در سطح ملی و بین‌المللی پدید آورد.

او یادآور شد که در راستای مشارکت‌های سه‌جانبه، مراودات و رایزنی‌هایی با نمایندگان ارگان‌ها و نهادهای شهر اصفهان انجام شده و در حال پیگیری تا حصول نتیجه قرار دارد تا با وجود اعلام قانون مولدسازی دارایی‌های در اختیار نهادهای مختلف دولتی، از این موقعیت بهترین نتیجه برای آینده شهر ترسیم شود.

حیدری اظهار کرد: شاید مدیران بر این باور باشند که با فروش املاک و مستغلات خود به سودی آنی نائل شوند اما با کمی تأمل و صبر، ضمن منتفع شدن از ارزش افزوده حاصل، می‌توانند امکان ایجاد منابع مالی پایداری را نیز برای خود متصور شوند که به مراتب در رفع نیازهای اکنون و آتی آن‌ها راهگشا باشد.

او با بیان اینکه ناگزیر به ایجاد منابع مالی پایدار و انجام امور خود با مشارکت بخش خصوصی هستیم، گفت: در راستای مشارکت‌های بین نهادی، تفاهم‌نامه‌های اولیه‌ای در حوزه مشارکت سه‌جانبه منعقد شده که از جمله آنها زمینی متعلق به بنیاد شهید نبش خیابان توحید، زمین‌های متعلق به دانشگاه صنعتی و علوم پزشکی و مکانی در اختیار شرکت دخانیات و تربیت‌بدنی بوده است که امیدواریم به انعقاد قرارداد اجرایی منتهی شود و با مولد شدن این دارایی‌ها، سیما و منظر شهر نیز بهبود پیدا کند.