دنیای اقتصاد، رشت، محدثه بی‌آزار: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی برای صدور مجوز و حمایت از تاسیس موسسه آموزش عالی توریسم در منطقه آزاد انزلی اعلام آمادگی کرد. رضا مسرور در دیدار با مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران از توسعه همکاری‌های مشترک برای بهره‌گیری از مزایا و معافیت‌های قانونی منطقه به‌منظور جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری استقبال کرد.

وی اظهار کرد: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور از ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های گردشگری برخوردار است و با توجه به این ظرفیت‌ها منطقه آزاد انزلی باید با همکاری دوجانبه زمینه‌های لازم برای توسعه گردشگری به‌منظور کسب درآمد ارزی برای کشور و منطقه را فراهم کند. وی گسترش زیرساخت‌ها، امکانات و توسعه فعالیت‌های گردشگری و جذب گردشگر داخلی و خارجی به منطقه آزاد انزلی را از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در حوزه توسعه گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: باید علاوه‌بر ارتقای استانداردهای امکانات و تسهیلات گردشگری به سطح بین‌المللی به‌منظور جذب گردشگر خارجی، ظرفیت‌های گردشگری منطقه آزاد انزلی را از طریق دفاتر نمایندگی این کانون، در سطح جهانی معرفی کنیم. ابوالقاسم ایرجی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران نیز با ارائه طرح پیشنهادی به‌منظور احداث اسکله مارینا، احداث مجتمع اقامتی و ایجاد مراکز گردشگری و تفریحی - دریایی در ساحل منطقه گفت: برگزاری نمایشگاه خودروهای کلاسیک و رالی اتومبیل‌های تاریخی و رالی خانوادگی در این منطقه از دیگر برنامه‌های در دست اجرای کانون است.

وی با بیان اینکه برگزاری دورهای آموزشی گردشگری و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جاذبه‌های گردشگری منطقه آزاد انزلی در دفاتر نمایندگی خارج از کشور کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از دیگر اقدامات این کانون برای گسترش همکاری‌ها است، افزود: دفتر نمایندگی کانون از سال گذشته در منطقه آزاد انزلی در حال فعالیت است و طرح‌های مناسبی برای احداث دانشگاه هتلداری و گردشگری و ایجاد کمپینگ‌های اقامتی با همکاری سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه آزاد انزلی در دستور کار داریم. مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران افزود: صدور گواهینامه‌های بین‌المللی انواع خودرو و موتورسیکلت، ترجمه گواهینامه، صدور پلاک ترانزیت خودرو و موتورسیکلت، دفترچه مالکیت خودرو به همراه صدور مجوز خروج از مرزهای کشور بخشی از خدمات است که از سوی دفتر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در منطقه آزاد انزلی ارائه می‌شود.