دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: معاون اقتصادی و سرمایه‏گذاری منطقه آزاد اروند از واگذاری ۲۰۰ دستگاه تاکسی پلاک اروند به ناوگان تاکسیرانی شهرهای آبادان و خرمشهر تا پایان امسال خبر داد. محمدرضا معتمدی افزود: توسعه ناوگان حمل و نقل از اهمیت بسیار بالایی برای منطقه آزاد اروند برخوردار است و حمل و نقل درون شهری یکی از بخش‏های این توسعه است، زیرا با توجه به سفر اتباع خارجی و ویژه بودن منطقه از لحاظ توریستی و به‌منظور تامین رفاه و آسایش مردم، باید حداقل‏های رفاهی و اجتماعی در منطقه نهادینه شود.

معتمدی ادامه داد: به این منظور با چند شرکت خصوصی واردکننده خودرو مذاکره و پیشنهادهای مختلفی بررسی شده و با توجه به شرایط آب و هوایی، اقلیمی و منطقه‏ای و همچنین با توجه به نظر خود تاکسیرانان، خودرو مورد نظر برای واگذاری انتخاب شده است. در این بررسی یک مدل از شرکت خودروساز هیوندای انتخاب شده است. وی گفت: در برنامه اولیه منطقه آزاد اروند به‌منظور نوسازی ناوگان سازمان‏های تاکسیرانی آبادان و خرمشهر، حدود ۲ هزار دستگاه تاکسی و تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد از محل اعتبارات بانک‏ها برای تاکسیرانان در نظر گرفته شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه‏گذاری منطقه آزاد اروند قیمت تمام‏شده هر دستگاه خودرو را حدود ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بنا بر تفاهم‏نامه بین منطقه آزاد اروند و سازمان‏های تاکسیرانی آبادان و خرمشهر، متقاضیان دریافت خودرو پلاک اروند از سوی تاکسیرانی‏ها به ما معرفی می‏شوند تا اقدامات لازم برای خرید و تحویل خودروها به متقاضیان صورت بگیرد. در این مرحله، تا ۱۰ روز آینده منتظر آمار این سازمان‏ها هستیم. معتمدی اظهار کرد: محدودیت تاکسی‏هایی که تا سال ۸۵ خریداری شده بودند، برداشته شده و تمام تاکسی‏داران می‏توانند در این طرح ثبت‏نام کنند، هر چند بخش خصوصی آماده سرمایه‏گذاری در این طرح است ولی اولویت با تاکسی‏های درون‏شهری و سازمان‏های تاکسیرانی است. وی گفت: شرایط برای تاکسی‏داران به‌گونه‏ای فراهم شده که خرید تاکسی پلاک اروند با حداقل هزینه برای تاکسی‏دار تمام شود. تمامی خودروها دارای ۵ سال گارانتی شرکت هستند و شرکت واردکننده موظف است سرویس‏های لازم پس از فروش را به استفاده‏کننده بدهد.