دنیای اقتصاد، اصفهان: مدیر کل راه‏آهن اصفهان گفت: تا دو سال آینده با تامین منابع لازم، تمام خطوط ریلی استان بعد از مشهد دو خطه می‌شوند. حسن ماسوری با اشاره به اینکه راه‌آهن اصفهان از مهم‌ترین شبکه‌های ریلی کشور است، اظهار کرد: تا افق 1404 قرار است 30 درصد جابه‌جایی بار از سوی راه‌آهن انجام شود. وی افزود: 10 هزار و 500 کیلومتر خطوط ریلی در کشور وجود دارد و 10 هزار کیلومتر خط دیگر در حال ساخت است که در افق چشم‌انداز باید به 25 کیلومتر برسد.

مدیرکل راه‌آهن اصفهان با اشاره به نگاه مناسب دولت یازدهم به حمل‌ونقل ریلی تصریح کرد: با توجه به گره ترافیکی شمال - جنوب و شرق - غرب استان، باید توسعه خطوط ریلی را در اولویت قرار دهیم. وی با بیان اینکه در اولویت نخست، توسعه خطوط ریلی زرین‏شهر تا میبد و میبد تا محمدیه را در دستور کار قرار دادیم، افزود: خط دوم زرین‏شهر به میبد با اعتبار ۵۷۰ میلیارد تومان با پیشرفت ۷۰ درصد در حال اجرا است و منتظر تحویل ریل هستیم. به گفته ماسوری برای توسعه خطوط ریلی این خط نیاز به ۵۰۰ کیلومتر زیرساخت است، همچنین خط ریلی میبد به محمدیه در آستانه برگزاری مزایده است. وی همچنین به تولید ریل در شرکت فولاد اصفهان اشاره کرد و افزود: در صورت تامین زیرساخت برای توسعه شبکه ریلی وارد فاز دوم می‏شویم. مدیرکل راه‌آهن اصفهان اظهار امیدواری کرد: همزمان کل شبکه ریلی استان براساس تخصیص بودجه نقدینگی مورد بهره‌برداری قرار گیرد که اصفهان بعد از مشهد دومین استانی است که به شبکه ریلی دو خطه مجهز می‏شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه ریلی در استان به غیر از خطوط پرسرعت دو خطه خواهند شد، تاکید کرد: با اصلاح خطوط شبکه ریلی به دنبال افزایش خطوط پرسرعت در شبکه ریلی راه‌آهن اصفهان هستیم. وی درباره نوسازی ناوگان ریلی مسافری نیز گفت: در این مسیر باید حرکت‌های نویی داشته باشیم و امیدواریم با جذب سرمایه‌گذار، دو قطار جدید VIP را به ناوگان ریلی استان اضافه کنیم.