دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: مدیرکل حمل‏ونقل و پایانه‏های قزوین گفت: ۸۲ شرکت حمل‏ونقل کالا و دو شرکت بین‌المللی در استان فعالیت می‏کنند و ۱۲ هزار و ۴۰۰ راننده نیز در این شبکه مشغول ارائه خدمت هستند.

رحمت شعبانی اضافه کرد: ناوگان حمل‏ونقل کالای قزوین با ۸۸۵۱ دستگاه خودرو در جاده‏های استان خدمت‌رسانی می‏کنند که سن متوسط ناوگان ۵/ ۱ درصد بیشتر از میانگین کشوری است. شعبانی اعلام کرد: سال گذشته بیش از هفت‌میلیون تن کالا از سوی ناوگان حمل‏ونقل استان در سراسر کشور جابه‌جا شد و در هفت ماه امسال این میزان چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تن گزارش شده است. شعبانی گفت: سال گذشته سه میلیون و ۱۲۰ هزار نفر مسافر از سوی شبکه حمل‏ونقل مسافربری جابه‌جا شدند که این میزان ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل حمل‏ونقل و پایانه‏های قزوین یادآور شد: ازابتدای سال‌جاری یک‏میلیون و ۵۵۰ هزار نفر توسط ناوگان مسافربری استان جابه‌جا شدند که شاهد کاهش ۱۲ درصدی در این زمینه هستیم. مدیرکل حمل‏ونقل و پایانه‏های استان گفت: ۳۵ درصد ناوگان حمل‌ونقل کالا و ۳۶ درصد شبکه مسافربری استان فرسوده است و در مجموع ۳۷۲۲ دستگاه از ناوگان کالا و مسافر نیازمند نوسازی است. شعبانی در ادامه از ارائه خدمات بین‏راهی به مسافران و رانندگان هم خبرداد و اظهار کرد: اکنون ۲۵ مجتمع بین‏راهی در محورهای استان فعالیت می‏کنند و دو مجتمع نیز آماده بهره‏برداری است که تا پایان سال افتتاح می‏شود. مدیرکل حمل‏ونقل و پایانه‏های قزوین اظهار کرد: ۶۱۰ دستگاه از ناوگان مسافربری استان فرسوده است و باید نوسازی شود و به این منظور تا ۸۰ درصد قیمت خودرو تسهیلات بانکی با سود چهار درصد به متقاضیان پرداخت می‏شود.