دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: استاندار خوزستان گفت: طرح‌های گردشگری آبی از استانداردهای بین‌المللی برخوردار است و طرح‌هایی که قرار است برای رفاه مردم استان و کشور ایجاد شوند، نباید با محیط‌زیست و منابع طبیعی مردم در تعارض باشند.

عبدالحسن مقتدایی اظهار کرد: هر کجا طرحی افتتاح می‌شود، محور و هدف آن برخورداری از مردم همان منطقه است زیرا اگر مردم منطقه احساس کنند این طرح به لحاظ اقتصادی و اجتماعی در زندگی آنها تاثیر دارد بهتر از آن مراقبت و نگهداری می‌کنند. وی افزود: با سرازیر شدن جمعیتی که در کنار تفریح به دنبال هزینه کردن هم هستند، قطعا بخشی از سهم این هزینه به مردم می‌رسد. یکی از موارد مورد تاکید در طرح گردشگری آبی بلوط نیز ایجاد مسیر اقتصادی برای مردم است. وی گفت: اسم بلوط به این دلیل برای این طرح انتخاب‌شده تا همه بدانند ضمن اینکه طرح متعلق به استان است، نامی از منطقه را نیز با خود به همراه دارد.

مقتدایی خطاب به معاون عمرانی استانداری گفت: در این مسیر باید اصلاح هندسی و معابر‌سازی در کنار جابه‌جایی خانه‌هایی که در مسیر طرح قرار دارند با مشارکت مردم انجام شود و مردم باید بدانند این طرح پربرکتی برای منطقه است و در صورت همکاری لازم، تاثیر آن را در اقتصاد و زندگی به‌ویژه توسعه منطقه خود خواهند دید. وی با بیان اینکه این طرح یک هدیه به مردم استان است، گفت: استانداردهای اجرایی این طرح را بین‌المللی در نظر گرفتیم و باید فرصتی فراهم کنیم تا مردمی که ۲۴ سال در جنگ، دوران سازندگی و بعد هم توسعه پای کشور ایستادند، روحیه نشاط خود را پیدا کنند. وی بر ایجاد دو مسیر اقتصادی برای مردم در این منطقه تاکید کرد و افزود: طرح‌های ما از هر نوع باشد نباید با منافع مردم تعارض پیدا کند، به همین دلیل ورودی بخشی از این طرح‌ها اشتغال و خروجی بخشی از آن صنایع دستی است.