دنیای اقتصاد، اصفهان: برنامه تلویزیونی «روزی از نو» با همکاری اتاق اصناف اصفهان، کانون کارآفرینی و صدا و سیمای مرکز استان به‌زودی در ۲۵ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای از شبکه اصفهان پخش خواهد شد. محمدرضا پاکنژاد، رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به حقوق مصرف‌کنندگان در زمینه اصناف اظهار کرد: هدف این برنامه این است که اصناف شاخص استان انتخاب و از طریق سیمای مرکز اصفهان به مردم معرفی شوند.

وی با بیان اینکه از هر صنفی افراد خاص به این برنامه دعوت می‌شوند، افزود: هر هفته یکی از صنوفی که مردم به‌طور روزمره با آنها ارتباط دارند، از طرف اتاق اصناف انتخاب می‌شوند. پاکنژاد گفت: در این برنامه تلویزیونی به سه محور نوآوری و خلاقیت، اصول حرفه‌ای کسب و کار و مشتری مداری پرداخته خواهد شد. وی گفت: در این برنامه خلاقیت و نوآوری اصناف به تصویر کشیده خواهد شد و مردم با رای خود می‌توانند صنوف مختلف را انتخاب کنند و به آنها امتیاز بدهند. رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه این برنامه تلویزیونی چهارشنبه شب‌ها از شبکه اصفهان پخش خواهد شد، گفت: در مراحل نهایی برنامه به سه برگزیده نهایی که بیشترین رای مردمی را کسب کنند، تندیس و تقدیرنامه اهدا خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان همچنین با اشاره به اهمیت استفاده از صندوق‌های مکانیزه توسط اصناف گفت: وجود این صندوق‌ها می‌تواند نقش موثری در شفاف‌سازی معاملات اقتصادی و رعایت حقوق دولت داشته باشد. پاکنژاد با اشاره به اینکه کسبه هنوز به این باور نرسیده‌اند که وجود صندوق مکانیزه، سهولت و روانی معاملات در واحدهای صنفی را به همراه دارد، افزود: از طریق ارائه آموزش روزمره به افراد تازه وارد به عرصه اقتصادی، این موضوع را مطرح می‌کنیم. پاکنژاد گفت: در صورت داشتن صندوق مکانیزه بسیاری از واحدهای صنفی می‌توانند از معافیت مالیاتی استفاده کنند یا مالیاتی ناچیزی بپردازند. وی تاکید کرد: واحدهای صنفی باید محل کسب خود را به صندوق‌های مکانیزه مجهز کنند.