دنیای اقتصاد، شرق استان تهران: نرم‌افزار بانک جامع اطلاعات مناطق محروم روستایی استان تهران در مراسمی با حضور استاندار رونمایی شد. سیدحسین هاشمی، استاندار تهران در مراسم رونمایی از این طرح گفت: ایجاد نرم‏افزار بانک جامع اطلاعات مناطق محروم و روستایی استان، اقدام موثری برای تصمیم‏گیران در سیاست‌گذاری است تا مناطق محرومی که در استان قرار دارند را شناسایی و محرومیت‏زدایی کنند. وی با بیان اینکه اقدام سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) تهران در ایجاد این نرم‏افزار ارزشمند است، افزود: ممکن است در ابتدا این طرح نیاز به اطلاعات تکمیلی داشته باشد. هاشمی اظهار امیدواری کرد: بخشداری، فرمانداری و اداره ‏کل امور روستایی استانداری کمک کنند این اقدام تکمیل شود تا یک طرح جامع از وضعیت مناطق محروم تهران داشته باشیم و بتوانیم برای رفع محرومیت از این مناطق برنامه‌ریزی کنیم.

پیشگامی تهران

وی در ادامه با اعلام اینکه تهران در اجرای بانک جامع اطلاعات مناطق محروم و روستایی پیشگام است، تاکید کرد: تمام دستگاه‏های استان باید هم‏افزایی کنند تا این طرح به نتیجه برسد و نتایج عملی آن را در بخش‏هایی که بسیج سازندگی ورود پیدا می‏کند، مشاهده کنیم. سردارعلی نصیری، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران نیز در این مراسم گفت: سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) تهران در سال‏های ۹۳ و ۹۴ اقدامات گسترده‏ای به‌منظور محرومیت‏زدایی از مناطق محروم و روستایی استان داشته است. وی ایجاد بانک اطلاعات مناطق محروم و روستایی استان را از اقدامات سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان به‌منظور محرومیت‏زدایی برشمرد و گفت: این نرم‏افزار شامل اطلاعات جامع و کاربردی بیش از ۴۵۰ روستای دارای سکنه تهران است و در ۲۰ روز آینده با توجه به اطلاعات جمع‏‏آوری شده، اطلاعات موردنیاز تمام روستاهای استان را در دسترس قرار می‏دهد. فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) تهران افزود: در این نرم‏افزار وضعیت زیرساختی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی تمام روستاهای استان قابل مشاهده است.

تاکید بر تشکیل ستاد مرکزی محرومیت‏زدایی

وی در ادامه بر تشکیل ستاد مرکزی محرومیت‏زدایی در تهران تاکید کرد و گفت: امید است با درایت استاندار، ستاد مرکزی محرومیت‏زدایی در استان تشکیل شود و با بهره‏گیری از ظرفیت دستگاه‏های مختلف و توان بالای نیروهای بسیج اقدامات موثری به‌منظور رفع محرومیت در استان انجام شود.

پیشوا پایلوت در کشاورزی

سردار نصیری در ادامه اعلام کرد: اکنون پیشوا به‏ عنوان شهرستان پایلوت سازمان بسیج مستضعفین در بخش کشاورزی انتخاب شده است و امیدواریم به‌زودی به همت دریادلان بسیجی و مجموعه شهرستان شاهد اتفاقات مبارکی در این شهرستان در زمینه کشاورزی باشیم. وی گفت: در ۴۰ روز گذشته اقدامات خوبی برای آموزش و ارتقای دانش در بخش کشاورزی پیشوا صورت گرفته و امیدواریم با مجموعه اقداماتی که در زمینه کشاورزی در این شهرستان برنامه‏ریزی شده است، شاهد شکوفایی این بخش باشیم.