دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قزوین ضمن قدردانی از زحمات ستاد بحران و فرمانداران مناطق قزوین گفت: با توجه به بارش شدید برف و کولاک در استان و لزوم سوخت‌رسانی در شرایط دشوار، جلسه مدیریت بحران بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قزوین و ستاد بحران تشکیل و اقدامات لازم برای رفع هر نوع مشکل احتمالی پیش‌بینی شد. مسعود شرفی وظیفه اصلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان را تامین و عرضه سوخت به جایگاه‌ها و فروشندگی‌های استان در همه ایام سال و در شرایط عادی دانست و افزود: در شرایط بحرانی و سرما وظایف ما بیشتر است، چرا که تجهیزات و تاسیسات نفتی واقع در انبار نفت باید فعال باشد و اقدامات فنی و عملیاتی به موقع انجام شود تا مانع از یخ‌زدگی لوله‌های اتصال و ژنراتور برق شوند. شرفی در ادامه به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده شرکت ملی نفت قزوین در مواجهه با بحران سپری شده چند روز اخیر پرداخت و گفت: در سه روز ۱۴ تا ۱۷آذر، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین و ۵ میلیون و۴۰۰ هزار لیتر نفت گاز و ۵۵۰ هزار لیتر نفت سفید در استان توزیع شد.

وی گفت: از ساعات اولیه شروع کولاک و اعلام بحران در تاریخ ۱۴ آذر، به‌منظور سوخت‌رسانی به خودروهایی که در محور جاده کوهین در راه مانده بودند ۴۰۰ لیتر بنزین در گالن‌های ۲۰ لیتری تحویل هلال احمر شد و با هماهنگی فرمانداران و بخشداران مقرر شد که در صورت نیاز نفت سفید نیز به روستاها و مناطق بدون گاز طبیعی رسانده شود. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان از توزیع کالابرگ‌های جدید با سهمیه‌بندی ۱ تا ۴ نفر شامل ۲۰۰ لیتر و از ۵ نفر به بالا ۴۰۰ لیتر نفت سفید خبر داد.

وی با اعلام اینکه فرآورده‌های ذخیره شده در انبار به اندازه نیاز مردم موجود است و بابت تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی آمادگی لازم را داریم، افزود: برای جلوگیری از بروز مشکل برای روستاییان نیز میزان نفت سفید بیشتری در اختیار فروشندگان قرار گرفته تا در موارد راه بندان مشکلی برای مردم پیش نیاید و به موقع سوخت‌رسانی انجام شود. شرفی با اشاره به مسدود شدن بعضی از راه‌های استان همچون تاکستان، توضیح داد: با آماده‌سازی و بالا بردن سطح میزان نفت سفید جایگاه‌های سراسر استان و به‌منظور جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی و افت فشار گاز برای روستاییان، ذخیره چند روز در شرایط بحران برای این مناطق پیش‌بینی شده است. وی افزود: به‌منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی در راه‌ها طی فصل زمستان نیز جلسه‌ای با جایگاهداران برگزار و مقرر شد که در تمام جایگاه‌های مسیرهای اتوبان قزوین - تهران، قزوین - تاکستان، آوج و بوئین زهرا، تعدادی گالن خالی نگهداری شود که در شرایط بحرانی هلال احمر بتواند با مراجعه به جایگاه‌ها سوخت تحویل گرفته و در اختیار مردم قرار دهد. وی در ادامه اتخاذ تمهیدات لازم در زمان وقوع بحران را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه مرغداری‌ها در فصل زمستان بیشتر در معرض آسیب هستند تمهیدات لازم برای تامین ذخیره سوخت آنان انجام شده است.