دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: استاندار آذربایجان غربی از تشکیل ستاد دانش‌بنیان در استان با هدف ارتقای جایگاه پژوهش خبر داد. قربانعلی سعادت در همایش هفته پژوهش و فناوری و فناوری نانو با تاکید بر لزوم تشکیل این ستاد افزود: همه مراکز و شرکت‌های دانش بنیان و فناوران و پژوهشگران استان باید مورد حمایت این ستاد قرار بگیرند تا بتوانیم از استعدادهای علمی خوبی که در استان وجود دارد برای پیشبرد برنامه‌های توسعه و پیشرفت و شکوفایی استان استفاده کنیم.

وی همچنین لزوم توسعه شرکت‌های دانش بنیان را در استان مورد تاکید قرار داد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان خوبی در استان ایجاد شده اما تعدادشان کم است و باید فناوران و پژوهشگران را برای فعالیت در این عرصه تشویق کنیم؛ دولت زیرساخت‌های لازم را در این خصوص آماده می‌کند و انتظار داریم که محققان و تلاشگران عرصه دانش و فناوری نیز ما را در ادامه راه همراهی کنند.

سعادت در ادامه با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری نانو حمایت‌های مالی خوبی از فناوران می‌کند، گفت: شرکت‌های فعال در زمینه فناوری نانو در استان می‌توانند از حمایت‌های این ستاد بهره‌مند شوند و ما نیز در استان تا حد توان از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: باید به مرحله‌ای برسیم که دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به مرحله تجاری‌سازی برسند و بتوانیم در زمینه فروش محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان نیز بیش از پیش گام برداریم. استاندار آذربایجان غربی همچنین از پژوهشگران و فناوران استان خواست تا در زمینه مدرن‌سازی کشاورزی و احیای دریاچه ارومیه مشارکت علمی و تحقیقاتی داشته باشند.