دنیای اقتصاد، کاشان، سیدحسین صدری: معاون اداری - مالی شهرداری کاشان از ارائه فرصت‌های طلایی سرمایه‌گذاری این شهرستان به رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای خارجی خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری کاشان، سیدحسینعلی ابریشم گفت: این بسته پیشنهادی با تسهیلات در اختیار رایزنان بازرگانی ایران در هشت کشور چین، ویتنام، تونس، عراق، استان بصره و کردستان عراق، قزاقستان و اندونزی برای افزایش حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران و ایجاد کانال صادرات و تولیدات این منطقه به سایر نقاط جهان قرار می‌گیرد. وی بر لزوم برنامه‌ریزی برای رونق اقتصاد گردشگری و توسعه پایدار شهری با کمک این رایزنان بازرگانی در قالب نشست‌های هم‌اندیشی مشترک تاکید کرد و افزود: با تعامل و همکاری با این رایزنان گردشگری فصل جدیدی در عرصه گردشگری کاشان و رونق اقتصاد منطقه رقم خواهد خورد.

ابریشم، با اشاره به اینکه تولید در کاشان در حد استان‌های برتر و در شاخص‌ها و رتبه‌های مختلف جزو ۱۰ شهر اول کشور است، خاطرنشان کرد: این شهرستان با موقعیت استراتژیک و راهبردی در ترانزیت شمال به جنوب و دردسترس و نزدیک بودن به قطب‌های اقتصادی تهران و اصفهان رتبه ۱۱ سرانه بودجه را در کشور دارد. به گفته وی، تاسیس شرکت گردشگری منطقه فرهنگی کاشان نیز دیگر اتفاق خوشایند در گردشگری این منطقه است که تحولات چشمگیری را در حوزه گردشگری به منصه‌ظهور خواهد رساند. ابریشم با تاکید بر اینکه غنی‌شدن اقتصاد شهری در شهرداری‌ها، کاهش بیکاری و افزایش درآمدها را به همراه دارد، افزود: اشتغال، مهم‌ترین راهکار صادرات و غنی‌سازی اقتصاد است. به گفته وی، عامل سنجش شهرداران موفق، عملکرد درآمد آنها است، از این‌رو شهرداری کاشان به‌منظور افزایش درآمد سرانه و رونق اقتصاد شهری تلاش می‌کند تا شهر را از طریق اجرای طرح‌های عمرانی، در جایگاه بالاتری قرار دهد.

معاون اداری - مالی شهرداری کاشان، حفظ اقتصاد کاشان به‌عنوان شهری اصیل در شرایط مختلف را یادآورشد و گفت: صنعت گردشگری می‌تواند درآمدی پایدار برای توسعه شهری کاشان رقم زند. ابریشم، در پایان با تاکید بر اینکه گردشگری، حرف اول درآمدزایی و اشتغال‌آفرینی را می‌زند، گفت: خدمات، در عرصه اقتصاد صنعت برتر است، به طوری‌ که کشورهای آسیای شرقی عملا اقتصاد خود را با صنعت خدمات بی‌بدیل می‌کنند.