دنیای اقتصاد، اراک، محمدرضا اکبری: سرمایه‌گذاری مشترک با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با رویکرد تولید محصولات صادرات محور از مهم‌ترین سیاست‌های دولت تدبیر و امید است، به همین منظور سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ایجاد تعامل و همکاری با شرکت‌های بزرگ دنیا را در دستور کار خود قرار داده است.

حاجی‌پور، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در حاشیه جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که با حضور مدیران شرکت JFE ژاپن در استانداری برگزار شد، گفت: این استان به‌عنوان دومین قطب صنایع مادرتخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور ظرفیت‌های بسیاری دارد که می‌تواند مبنای همکاری با شرکت JFE باشد. وی ریسک پایین سرمایه‌گذاری، اعطای معافیت مالیاتی، نرخ بالای بازدهی، امنیت، حمایت همه‌جانبه دولت از سرمایه‌گذاران خارجی، زیرساخت‌های مطلوب و ارائه خدمات متنوع را از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران و استان مرکزی اعلام کرد و گفت: استان مرکزی با بهره‌گیری از کارشناسان و متخصصان باتجربه و جوانان خلاق خود در ارائه خدمات فنی و مهندسی، ساخت و اجرای طرح‌های نفت، گاز و پتروشیمی، اکتشاف و بهره‌برداری معادن، صنایع معدنی و نانوتکنولوژی جزو استان‌های پیشرو محسوب می‌شود و این فعالیت‌ها می‌تواند زمینه همکاری‌های مشترک را فراهم آورد. استاندار مرکزی نیز گفت: ایران در قاره آسیا بازار جذابی دارد و استان مرکزی نیز یکی از جذاب‌ترین استان‌های کشور است و دارای ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری است. سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار از اقداماتی است که با جدیت دنبال می‌شود و از حضور سرمایه‌گذاران همه کشورها به‌ویژه ژاپنی‌ها استقبال می‌کنیم.

مدیر بخش مواد اولیه شرکت جی‌اف‌ای ژاپن نیز در حاشیه این جلسه گفت: فعالیت‌های این شرکت در سه بخش تولیدات انواع فلزات همچون استیل است. شرکت‌های بسیار زیادی در زیرمجموعه سه بخش شرکت جی‌اف‌ای فعالیت می‌کنند که می‌توانند در همه بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی به یاری صنعتگران ایران به‌خصوص این استان بشتابند. وی تصریح کرد: مسوولان استان مرکزی محورهای همکاری و نیازهای اساسی خود را دسته‌بندی کرده و به ما ارائه کنند، بدون شک ارتباط این شرکت با صنایع استان مرکزی منفعت دو جانبه به همراه خواهد داشت. کاتسومی هیرانو افزود: با شناخت توانمندی‌های صنعتی و معدنی استان مرکزی، قطعا مسوولان رده بالای این شرکت تمایل بسیار زیادی برای برقراری ارتباط تنگاتگ با این استان خواهند داشت. شرکت JFE دومین تولید‌کننده فولاد در ژاپن است و در حوزه اکتشاف و استخراج معادن، ساخت و زیرساخت، طراحی و تولید ماشین‌آلات صنعتی، طراحی سیستم‌های مدیریتی و نظارتی، تولید آلیاژ کرم و مصنوعات پلاستیکی، بازیافت فلزات، ساخت مراکز تبدیل پسماند به انرژی و صنایع الکترونیک فعالیت می‌کند.