دنیای اقتصاد، بندرعباس: مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه هرمزگان در سالن همایش مرکز آموزش و پژوهش استانداری برگزار شد. در این مراسم با اهدای لوح و تندیس به امیرمسعود هراتیان، مدیرعامل فولاد هرمزگان از تلاش این شرکت برای توسعه صادرات قدردانی شد. خلیل قاسمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در این مراسم گفت: افزایش توان رقابت‌پذیری با محوریت توسعه صادرات، عامل اصلی توسعه صادرات غیرنفتی است.

وی افزود: آنچه میزان ماندگاری و افزایش سهم کشورها در بازار هدف را قطعیت می‌بخشد، نگرش سیستمی با به‌کارگیری عوامل موثر در روند تولید و عرضه محصولات کیفی در بازار و ایجاد فضای رقابتی است. قاسمی ارتقای سطح علمی و فناوری فعالیت‌های تجاری، اصلاح روندها و رویه‌ها، بهبود کیفی محصولات و خدمات را در بهبود جایگاه استان در کشور و بازارهای بین‌المللی موضوعی انکارناپذیر برشمرد و گفت: به این منظور برای بهبود سطح مهارت تجارت و توسعه ظرفیت‌های تجاری، گسترش و تنوع‌بخشی به کالاها و خدمات صادراتی و افزایش تولیدات صادراتی باید تلاش بیشتری شود. مهدی شکری‌زاده، مدیر فروش و بازاریابی فولاد هرمزگان نیز در این همایش درباره انتخاب این شرکت برای دومین سال به‌عنوان صادرکننده نمونه استان گفت: این موفقیت که با همت کارکنان فولاد هرمزگان به دست آمده است بیانگر ظرفیت مناسب هرمزگان در تولید و صادرات فولاد است.

وی گفت: این شرکت با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات محصولات با کیفیت بالا و بازارپسند همچون تولید تختال با ابعاد مختلف از عرض ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌متر و ضخامت‌های ۲۰۰و۲۵۰میلی‌متر، با گریدهای خاص همچون X۶۰ از امتیاز بالایی در بخش صادرات برخوردار است. شکری‌زاده افزود: فولاد هرمزگان به‌عنوان یک صنعت مادر، از ظرفیت‌های مهم تولید فولاد در کشور است و از محورهای توسعه هرمزگان به‌شمار می‌رود که در فاصله پنج کیلومتری با اسکله منطقه ویژه اقتصادی و بندر شهید رجایی در کنار خلیج‌فارس بهترین شرایط را برای تولید و صادرات فولاد دارد. شکری‌زاده تصریح کرد: با در نظر گرفتن اینکه یکی از مهم‌ترین‌ ابزارهای استراتژی توسعه صادرات، برخورداری از مزیت نسبی در مبادلات خارجی است، این شرکت از نظر تولید و همچنین به دلیل مجاورت با آب‌های آزاد شرایط مناسبی برای صادرات دارد.