دنیای اقتصاد، بجنورد، فاطمه برزگر: نماینده حوزه معاونت هماهنگی و پیگیری نهاد ریاست جمهوری گفت: دستگاه‌های اجرایی استان‌ها مکلف به هزینه کرد اعتبارات سفر تا ریال نهایی آن هستند. سیف‌الله شاهمرادپور، نماینده حوزه معاونت هماهنگی، پیگیری و اجرایی نهاد ریاست جمهوری در جلسه ستاد پیگیری مصوبات سفر دولت به استان که در محل دفتر معاون عمرانی استاندار برگزار شد، با اشاره به تخصیص اعتبارات سفر هیات دولت به استان‌ها، گفت: متاسفانه به‌دلیل محدودیت منابع مالی نتوانستیم به خوبی به درخواست‌ها پاسخ دهیم.

وی افزود: انتظار است دستگاه‌های اجرایی استان طرح‌های مصوب سفر را در سرلوحه کار خود قرار دهند و بعد از اخذ اعتبارات و چگونگی هزینه‌کرد و نظارت، بر نحوه عملیات اجرایی نیز دقت لازم صورت گیرد. شاهمرادپور با بیان اینکه رویکرد دولت مبنی بر اصل اجرایی شدن وعده‌های رئیس‌جمهوری طی دوره چهار ساله است، خاطرنشان کرد: این مصوبات تنگناها، الزامات و اقتضائات خاص خود را داشته و با محدودیت‌های متعددی مواجه بوده است. وی یاددآور شد: پیشرفت این طرح‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که حداکثر طی دو سال یا در موارد نادر حداکثر تا پایان فعالیت دولت در این چهار سال به اتمام و بهره‌برداری برسند. وی با تاکید بر اینکه در طرح‌ها و ردیف‌های متمرکز باید رعایت حق‌السهم استان مدنظر قرار گیرد، اعلام کرد: سفر رئیس‌جمهوری برخلاف ادوار گذشته طرح محور بوده و خواهد بود.

نماینده حوزه معاونت هماهنگی، پیگیری و اجرایی نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: در این سفرها اعتبارات در قالب توزیع شهرستانی نداریم ولی ردیف‌هایی به صورت متمرکز در قالب‌های بازسازی مدارس خشتی و گلی، راه، آبیاری تحت فشار، کشت گلخانه‌ای و نقاط حادثه‌خیز دیده شده است. غلامرضا رمضانی‌راد، دیگر نماینده حوزه معاونت هماهنگی، پیگیری و اجرایی نهاد ریاست جمهوری نیز در این جلسه با اشاره به تشکیل ستاد پیگیری مصوبات سفر در استان‌ها، اظهار کرد: تشکیل این ستادها در اغلب استان‌ها بسیار راهبردی بوده است. وی با بیان اینکه این ستاد به ما در پیگیری مصوبات بسیار کمک می‌کند، گفت: انتظار می‌رود با تلاش مسوولان این کف انتظارات و نیاز استان هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد. رمضانی‌راد متذکر شد: در این دولت به هیچ‌وجه نمی‌خواهیم مصوباتی داشته باشیم که همانند دوره‌های قبل روی زمین بماند و به نتیجه نرسد. وی به طرح راه‌سازی بجنورد به جنگل گلستان اشاره کرد و گفت: این طرح شاه‌بیت طرح‌های استان است و به‌عنوان یک مطالبه مهم مردم استان باید هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد. وی اجرای روکش آسفالت ۶۰ کیلومتر از این محور که در تعهدنامه نیز آمده را از مهم‌ترین مطالبات نهاد ریاست جمهوری دانست که باید به‌طور جدی پیگیری و انجام شود.