افتتاح کتابخانه ابن سینای روستای خانلق با 5 هزار جلد کتاب

دنیای اقتصاد، شهرری، روح‌الله حسین‌نژاد: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه ابن‌سینای روستای خانلق از توابع بخش فشافویه شهرستان ری افتتاح شد.

در این مراسم سعید بیات، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ویژه شهرستان ری با بیان اینکه بخش حسن آباد از نقاط محروم و کم‌برخوردار این شهرستان است، اقدام شورای اسلامی و دهیاری روستای خانلق را در راه‌اندازی این کتابخانه ستود و گفت: خدمت به مردم محروم حسن آباد مایه برکت در زندگی دنیوی و اخروی است که امیدواریم با ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، جوانانی از این روستا رشد و پرورش یابند که در مسولیت‌های تخصصی به مردم منطقه خدمت کنند.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد دولت یازدهم در ری، پیگیری مطالبات مردم شهرستان را از برنامه‌های مدیریت عالی شهرستان اعلام کرد و گفت: همان‌گونه که سال گذشته با پیگیری‌های فرماندار ویژه شهرستان ری عوارض آلایندگی به این شهر اختصاص یافت، در تلاش هستیم حقوق حقه مردم همچون ارتقای سرکلانتری و مشکلات زیربنایی شهرستان برطرف شود.

مجید علیاری، دهیار خانلق نیز در این مراسم گفت: کتابخانه ابن‌سینا در ساختمانی به مساحت ۱۲۰ مترمربع با ۵ هزار جلد در زمینه‌های علمی، تاریخی، فلسفه، عرفان، فرهنگی، اجتماعی و کودک و نوجوانان در قالب ۳ بخش مخزن و سالن مطالعه برادران و خواهران راه‌اندازی شده است. وی افزود: با توجه به استقرار این کتابخانه در ساختمان دهیاری، سالن اجتماعات دهیاری نیز با ظرفیت ۱۰۰ نفر برای برپایی جلسات نقد و بررسی کتاب و برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است.

علیاری تاکید کرد: کتابخانه خانلق تنها متعلق به روستای خانلق نبوده و اهالی روستاهای مجاور و بخش فشافویه نیز می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند. دهیار خانلق همچنین از افتتاح مدرسه ابتدایی در این روستا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پیگیری مسائل فرهنگی از دغدغه‌های اصلی اعضای شورای اسلامی روستا است. وی همچنین از اختصاص سرویس وسیله ایاب و ذهاب به‌منظور آموزش دانش آموزان روستاهای آراد در این روستا خبر داد و گفت: دهیاری خانلق آمادگی دارد به منظور صرفه‌جویی مالی و جلوگیری از ایجاد و توسعه تشکیلات اداری، نسبت به ارائه امکانات خدماتی، فرهنگی و عمرانی به روستاهای یاد شده اقدام کند.