دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: همزمان با هفته پدافند غیرعامل، مانور مقابله با مخاطرات ارتباطی در مرکز شهید رجایی و رسالت قزوین برگزار شد.

این مانور با هدف ارائه خدمات تلفنی جایگزین در شرایط تهدید و اضطرار و ارتقای توان و آمادگی بیشتر در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی در دو بخش اپراتورهای ارتباطی و مخابرات اجرا شد.

میرزاسلطانی، مدیر نگهداری و بهره‌برداری مخابرات استان در این مانور گفت: در بخش اول اجرای برنامه، شرکت ارتباطات سیار اقدام به قطع کردن یکی از BSCهای استان کرد. این BSC ۳۶ سایت آنتن‌دهی منطقه جنوب شهر قزوین و الوند را پوشش می‌دهد.

در مرحله نخست ارتباطات به سمت یکی از BSCهای استان معین برگردان شد و دیتا بیس‌های سایت‌های برگردان شده در BSC و سوئیچ استان معین تعریف و در ادامه تمام مکالمه‌ها و تماس‌های اضطراری انجام و در نهایت برگردان دوباره سایت‌ها روی BSC مربوطه قزوین انجام شد. مدیر نگهداری و بهره‌برداری شرکت مخابرات در ادامه افزود: علاوه‌بر برگردان فوق، یک سایت BTS در شهر خاموش شد و از طریق یک BTS اضطراری ارتباط جایگزین به نحوی مطلوب راه‌اندازی شد. در ادامه برگزاری این مانور، در مرکز رسالت، انتقال ارتباط تلفنی از سیستم اصلی این مرکز با مراکز دیگر قطع و در کوتاه‌ترین مدت و بدون اینکه در ارتباط مشترکان خللی وارد شود، به سمت مسیر جایگزین بازگردانده شد.