انتقاد بخشدار خاوران از اجرا نشدن صحیح ضوابط حریم

دنیای اقتصاد، شهرری، روح‌الله حسین‌زاده: بخشدار جدید خاوران گفت: با توجه به اجرا نشدن صحیح ضوابط حریم از سوی شهرداری تهران، ارائه خدمات مطلوب از سوی دستگاه‌های اجرایی بخش خاوران به مردم با مشکل مواجه شده است.

حسن بابایی حضور غیرقانونی شهرداری تهران در خاوران را بدون مصوبه قانونی دانست و گفت: اکثر روستاهای خاوران در حریم تهران قرار گرفته‌اند. طبق قانون ۸۰ درصد از درآمدهای حریم هر بخش باید در همان بخش هزینه شود که متاسفانه در بخش خاوران این‌گونه نیست.

وی افزود: در سال جاری با پیگیری معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و برنامه‌‌ریزی بخشدار سابق خاوران، راههای روستایی این بخش از محل عوارض ری بهسازی و آسفالت شده است که متاسفانه به‌دلیل تردد وسایط نقلیه سنگین و کامیون‌های شهرداری تهران به مجتمع‌های صنفی و صنعتی محدوده بخش، این راه‌ها به‌زودی به وضعیت قبل خود باز خواهند گشت.

بابایی توسعه مجتمع‌های صنفی در محدوده حریم هر شهرستان را بر اساس تصمیم کارگروهی به ریاست فرماندار همان شهرستان اعلام و اظهار کرد: براساس آیین‌نامه نحوه ایجاد مجتمع‌های صنفی مصوب سال ۱۳۸۷ تشکیل مجتمع‌های صنفی با موافقت بخشداری‌ها و دهیاری‌های مربوطه است و طبق تبصره ماده یک همان آیین‌نامه نیز بدون موافقت فرمانداری، این مجتمع‌ها حق استقرار و تاسیس ندارند.

بخشدار خاوران فعالیت‌های عمرانی انجام گرفته در این بخش را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه با دریافت عوارض آلایندگی، چهره روستاهای شهرستان دگرگون شده و مردم روستاها و شهرهای ری قدردان این اقدام فرماندار هستند.

وی همچنین از اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیون ریالی فرمانداری ری برای تامین روشنایی مسیر ارتباطی بزرگراه امام رضا(ع) تا روستای چهلقز خبر داد.

خاوران یکی از ۵ بخش‌ تابعه شهرستان ری در تهران است که ۳۹۲ کیلومتر مربع وسعت و ۸۲ هزار نفر جمعیت دارد.

این بخش به دو دهستان خاوران شرقی و خاوران غربی تقسیم شده و دارای ۷ روستا و ۵ دهیاری در روستاهای چهلقز، عباس‌آباد علاقبند، قاسم آباد تهرانچی، لپه زنک و محمودآباد خالصه است.