دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های آذربایجان غربی گفت: اکنون تردد عادی و بدون معطلی ناوگان باری در پایانه مرزی بازرگان برقرار است.

عبدالحسین علی اکبری در زمینه مشکل صفوف طولانی کامیون‌های باری در مرز بازرگان اظهار کرد: روزانه بیش از ۸۰۰دستگاه کامیون از این مرز تردد می‌کنند.

وی درباره انتشار برخی اخبار درباره صفوف طولانی در مرز بازرگان طی روزهای اخیر اعلام کرد: در ۱۰روز اخیر، ۱۰ هزار و ۴۵۴ دستگاه کامیون از این مرز تردد کرده‌اند و مشکل خاصی در این پایانه مرزی وجود ندارد.

علی اکبری اضافه کرد: اکنون صفوف کامیون‌های در انتظار ترخیص در پایانه بازرگان کمتر از ۳ کیلومتر بوده که با توجه به خروج ۴۰۰ دستگاه کامیون از این مرز صف‌های ایجاد شده برای ترخیص این تعداد کامیون طبیعی است.

وی اضافه کرد: در برخی بازه‌های زمانی به‌دلیل ناامنی در خاک ترکیه رانندگان به انجام ترددهای شبانه رغبت ندارند و همین مساله موجب افزایش ناوگان در حال انتظار در روز بعد می‌شود که در این صورت نیز طول صف به بیش از ۷ کیلومتر نمی‌رسد. علی اکبری سرعت بخشی به روند تردد در تمامی پایانه‌های مرزی را از اولویت‌های این اداره اعلام کرد و افزود: با توجه به جایگاه ویژه پایانه مرزی بازرگان در زمینه حمل‌ونقل بین‌المللی و توسعه مبادلات اقتصادی با ترکیه و دسترسی به بازارهای اروپایی، دو طرف ایران و ترکیه بر افزایش خطوط تردد در این مرز توافق کرده‌اند.