دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: استاندار کرمانشاه از اجرای طرحی برای ایجاد یک مسیر ویژه گردشگری بین دو اثر تاریخی بیستون و طاق بستان کرمانشاه خبر داد. اسدالله رازانی در بازدید از آثار تاریخی بیستون و طاق بستان افزود: هر دو اثر دارای جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران داخلی و خارجی هستند، از این رو یکی از پایه‌های توسعه‌ای استان را بر مبنای گردشگری قرار داده‌ایم. به گفته استاندار کرمانشاه، وجود آثار متعدد تاریخی و دیدنی در این استان باعث شده تا کرمانشاه به عنوان یکی از استان‌های هدف گردشگران باشد و باید از این فرصت استفاده بهینه کرد.

وی هنگام بازدید از محوطه تاریخی بیستون با توصیف این مکان به‌عنوان یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری، بر لزوم توجه و رسیدگی بیشتر به این مجموعه و نیز شتاب‌بخشی در ساماندهی آن تاکید کرد. مدیر پایگاه جهانی بیستون نیز گفت: برای ساماندهی بیستون، طرحی ۱۵ ساله تهیه شده است که در سه مرحله به اجرا در خواهد آمد. حسین راعی افزود: اکنون در بخش انتهایی مرحله نخست این طرح قرار داریم که دارای ۹۰ درصد پیشرفت است. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز در بازدید استاندار از طاق بستان اعلام کرد:

برای ساماندهی این مجموعه ۲۱ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است. علی فعله‌گری اظهار کرد: از اصلی‌ترین برنامه‌ها در طاق بستان، تملک ۲۳ واحد کبابی و دنده کبابی است که تاکنون به‌دلیل کمبود اعتبار انجام آن میسر نشده است. فعله‌گری گفت: از این تعداد واحد کبابی اطراف محوطه تاریخی طاق بستان فقط چهار واحد دارای سند هستند.