دنیای اقتصاد، اصفهان: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: رکود بازار مسکن و صنعت ساختمان کشور در سه دهه گذشته بی‌سابقه بوده و دولت با وجود صحیح بودن سیاست‌های ضدتورمی، میزان نقدینگی در بازار را کاهش داده و این موضوع رونق خرید و فروش و گردش مالی را از بازار سلب کرده است.

محمدرضا برکتین افزود: صنعت ساختمان در ایران مانند بسیاری از دیگر شاخه‌های صنعتی اکنون در شرایط رکود به سر می‌برد و این موضوع تاثیر خود را حتی بر سطح کیفی نمایشگاه‌های تخصصی در این زمینه نیز گذاشته است.

وی تاکید کرد: بسیاری از تولیدکننده‌ها و فعالان صنعت ساختمان انگیزه‌ای برای حضور قوی و بازاریابی بیشتر در نمایشگاه‌ها ندارند و متاسفانه بسیاری از آنها در نمایشگاه‌ها شرکت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط یاد شده، سطح کیفی هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان به‌طور نسبی قابل قبول بود، ادامه داد: بسیاری از فعالان صنعت ساختمان نگران شرایط منفی رکود هستند و به دلیل مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی، کمبود تقاضا و حجم بالای کالاهای انباشته شده در انبارها، امیدی به حضور در نمایشگاه‌ها ندارند. در حالی که این مجموعه‌ها می‌توانند با تغییر نگرش به نمایشگاه و با آگاهی بیشتر از تاثیرگذاری این رویدادها، از بی‌تفاوتی فاصله گرفته و با بازاریابی قوی، شرایط فروش خود را تغییر دهند.

وی گفت: نباید مسخ کاهش تورم شویم، چرا که کاهش تورم حلال همه مشکلات ما نیست. دولت نیاز دارد با مدیریت صحیح به جامعه پول تزریق کند و قدرت خرید جامعه را افزایش دهد.

به گفته وی می‌توان با ارائه یارانه وعده داده شده به تولیدکنندگان، آنها را به افزایش میزان حقوق کارمندان و کارگران وا داشت و از این طریق شرایط رکود در بازار را برطرف کرد.