دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: مشاور وزیر نفت و مدیرکل بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به همراه هیاتی از مجموعه پالایشگاه نفت در کرمانشاه دیدن کرد.

در این بازدید مشکلات موجود در این واحد مورد بررسی قرار گرفت. جمشیدی، مدیرعامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه در این دیدار گفت: از سال ۸۵ و با کلید خوردن مطالعات تاسیس پالایشگاه آناهیتا طرح‌های بهبود کمی و کیفی پالایشگاه کرمانشاه تعطیل و به‌دست فراموشی سپرده شد و این در حالی است که تنها تولیدکننده هگزان کشور، این پالایشگاه است.

وی افزود: اگرچه به علت مشکلات مالی ظرفیت تولیدی پالایشگاه کرمانشاه پایین است اما ۷ شرکت پتروشیمی کشور نیاز مبرم به هگزان به‌عنوان خوراک اولیه دارند که متاسفانه این میزان از طریق واردات تامین می‌شود. جمشیدی در ادامه گفت: از اتفاقات ویژه‌ای که با توجه خاص وزیر نفت در حال انجام است، تاسیس موزه نفت در دل پالایشگاه کرمانشاه است و با توجه به اینکه کرمانشاه منطقه توریستی است، این موزه جایگاه خاصی خواهد شد. وی با اشاره به وضعیت مالی شرکت و بحران‌های موجود در هزینه و درآمد شرکت، خواستار حمایت ویژه وزارت نفت از پالایشگاه کرمانشاه شد.

یاری، رئیس بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز با اشاره به موقعیت استراتژیک پالایشگاه کرمانشاه گفت: این پالایشگاه از گذشته‌های دور تامین‌کننده سوخت استان‌های غربی کشور بوده است، اما متاسفانه اهمیت استراتژیک این پالایشگاه بر برخی از مسوولان پوشیده است. وی اضافه کرد: مقایسه پالایشگاه آناهیتا با پالایشگاه کرمانشاه درست نیست زیرا این دو پالایشگاه وضعیت‌های مختلف و سهامداران خود را دارند.