دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: در نخستین همایش جایزه ملی جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری از مدیرکل راه و شهرسازی قزوین برای تلاش به‌منظور تحقق اهداف بازآفرینی شهری پایدار در چارچوب دستور کار ۲۱ تقدیر شد.

ایزدی، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی در این همایش گفت: توجه ویژه به تحقق اهداف بازآفرینی شهری پایدار و تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان برای تهیه برنامه جامع و بهسازی و نوسازی محله دیمج در بافت تاریخی - فرهنگی قزوین در چارچوب دستورکار ۲۱ مرکز اسکان بشر سامان ملل متحد (UN-Habitat) که در استان به انجام رسیده قابل تقدیر است.

وی درباره طرح محله دیمج گفت: عمده توجه این برنامه به توانمندسازی ساکنان، توجه به حفاظت و حراست از ارزش‌های بافت و خدمات و زیرساخت‌های محله‌ای بوده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی ایران دلیل مورد توجه قرار گرفتن این طرح را نگاه محله محور آن اعلام کرد و افزود: برنامه جامع بهسازی و نوسازی محله دیمج قزوین بر خلاف سایر طرح‌ها که مسیر حرکتشان از بالا به پایین است، رویکردی جزء به کل برای بهسازی و بازآفرینی دارد، برای همین تاثیرگذاری آن از سطح ساکنان محله آغاز می‌شود.