دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: تولید محصولات پلی‌کربنات (PC) مطابق با استاندارد‌های جهانی در پتروشیمی خوزستان آغاز شد.

مدیرعامل پتروشیمی خوزستان با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اهمیت تولید محصولات پلی‌کربنات (PC) مطابق با استانداردهای جهانی در کشور و با بهره‌گیری از دانش متخصصان این شرکت بدون تکیه بر مشاوران خارجی، توانستیم با تولید انبوه، ضمن حفظ خواص فیزیکی و مکانیکی نسبت به ارتقای کیفیت رنگ و شفافیت محصول اقدام کنیم که این موضوع علاوه‌بر رونق صنعت، اقتصاد داخلی و جلوگیری از واردات محصولات و کالاهای مرتبط با ارزش افزوده بالا، مانع از خروج میزان قابل‌توجهی ارز از کشور شده است.

سیدمحمد احمدزاده با اشاره به ویژگی‌های بارز این محصول افزود: مقاومت در برابر فشار، مقاومت در برابر حرارت و آتش، شفافیت، سختی، ویژگی اپتیکال، مقاومت در برابر اشعه UV، مقاومت در برابر اسیدهای آلی و معدنی، ماندگاری رنگ، قابلیت تولید در مقیاس‌های بزرگ، عدم مقاومت در برابر خش، عدم مقاومت در برابر حلال‌های آلی از جمله ویژگی‌های پلی‌کربنات (PC) است که با توجه به نیاز بالای مصرف‌کنندگان و تنوع کاربرد، تولید آن مقرون به صرفه شده است.

وی کاربردهای این محصول را بسیار گسترده دانست و خاطرنشان کرد: پلی‌کربنات (PC) از پلیمرهای مهندسی بوده که به سبب داشتن خواص مکانیکی وشفافیت منحصربه‌فرد کاربرد فراوانی در تولید وسایل الکتریکی و الکترونیکی، دیسک‌های CD، DVD و Blu-ray، بطری‌های دستگاه‌های آب سردکن، تجهیزات آزمایشگاهی، لنزهای چراغ، عینک‌های آفتابی و طبی، تلویزیون، موبایل، کیسه‌های محافظ، تجهیزات هواپیمایی، تجهیزات ورزشی، تجهیرات نظامی، صنعت اتومبیل و چراغ‌های اتومبیل است. همچنین در صنعت تبلیغات، علائم و نشانه‌ها، محفظه‌های پوستر، دیوار‌های صوتی، پنل‌های محافظ، پنل‌های سایبان، کلاهک‌های محافظ ضدشورش کاربرد دارد.