دنیای اقتصاد، بندرعباس: مدیرکل بنادر و حمل‌ونقل دریایی سازمان منطقه آزاد قشم از شروع ساخت اسکله اختصاصی در بندر بهمن به‌منظور راه‌اندازی خط کشتیرانی بین جزیره قشم و عمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، سید محمدحسین رضوی طوسی با اعلام این خبر افزود: تردد شناورهای باری و مسافری در مسیر دریایی بین بنادر عمان و قشم از برنامه‌های مهم این سازمان به‌منظور گسترش تجارت با عمان و رشد صنعت گردشگری در قشم است.

وی ادامه داد: پس از مطالعات مشترکی که با عمانی‌ها در مورد چگونگی پیشبرد روند اجرایی این طرح انجام گرفت، ساخت اسکله نیز شروع شد و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رضوی طوسی اظهار کرد: ایجاد امنیت، ایمنی و اصول استاندارد تردد دریایی از موضوعات مهمی است که در این مطالعات به صورت جدی به آن پرداخته شده است.

مدیر کل بنادر و حمل‌ونقل دریایی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از راه‌اندازی بندر درگهان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: بندر درگهان با هدف صرفه‌جویی در زمان و هزینه شهروندان و همچنین کاهش ترافیک در اسکله شهید ذاکری و در مسیر حقانی- درگهان راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون براساس نیازسنجی‌های انجام شده در بخش‌های شرقی و غربی این بندر دو پانتون برای پهلوگیری شناورها در حال ساخت است. رضوی اظهار کرد:

تجهیز سالن مسافربری، ساخت و تعمیر محل بلیت فروشی، دفاتر صدور برگ سبز، گذرنامه، برج کنترل و دستگاه ایکس ری (X-RAY) از دیگر اقدامات در حال انجام در این بندر است. به گفته مدیر کل بنادر و حمل‌ونقل دریایی سازمان منطقه آزاد قشم بهره‌برداری از این بندر به سهولت و تسریع تردد مسافر و تخلیه کالا به‌ویژه در ایامی همچون نوروز که جمعیت زیادی به جزیره رفت و آمد می‌کنند کمک خواهد کرد.