دنیای اقتصاد، شهرری، روح‌الله حسین‌زاده: کارگروه رفع موانع تولید شهرستان ری با هدف بررسی مشکلات واحدهای صنعتی کلینگران، سازه پردازان و نارفوم کار به ریاست معاون استاندار تهران در شهرک صنعتی شمس‌آباد تشکیل جلسه داد.

پرداخت نقدی مالیات بر ارزش افزوده با وجود فروش اعتباری محصولات، واردات بی‌رویه محصولات چینی، عدم دریافت تسهیلات بانکی و عدم اختصاص موارد و معافیت‌های قانونی به این صنایع از مشکلاتی است که در این کارگروه بررسی شدند.

کاظم شرمسار، مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شمس‌آباد در این جلسه با گلایه از احداث شهرک‌های صنعتی در مجاورت این شهرک گفت: چرا درحالی‌که کارخانه‌های این شهرک با کمبود آب مواجه هستند، وزارت صنایع درصدد احداث شهرک‌های دیگر در این منطقه است.

وی افزود: صنعتگران شهرک صنعتی شمس‌آباد با وجود رکود فعلی بخش صنعت در حال حفظ و توسعه واحدهای خود و حفظ اشتغال و جلوگیری از بیکاری کارگران خود هستند و نیاز به حمایت شدید دولت دارند.

هدایت‌الله جمالی پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این نشست با تاکید بر حل مشکلات واحدهای صنعتی با حضور روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس، وزارت صنایع و صندوق توسعه ملی ایران با موضوع توسعه شهرک صنعتی شمس‌آباد به شدت مخالفت کرد و گفت: در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران نیز مخالفت شهرستان ری را با این تصمیم اعلام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: دولت فعلی میراث دار مشکلاتی است که خود مسبب آن نبوده ولی امید داریم با کمک مردم و اجرای سیاست‌های اقتصادی و دیپلماسی فعال فعلی بتوانیم مشکلات کشور به‌ویژه بخش تولید را مرتفع کنیم.

عزیزالله افضلی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ری نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت دبیرخانه کارگروه رفع موانع تولید این شهرستان، دسته‌بندی و ارسال مشکلات مطروحه به دستگاه‌های اجرایی مرتبط و اتخاذ تصمیمات لازم خبر داد.