دنیای اقتصاد، اصفهان: استاندار اصفهان، این استان را بهشت سرمایه‌گذاری خارجی اعلام کرد و با اشاره به اینکه اصفهان از لحاظ منابع زیرزمینی، نیروهای کارآمد، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و همچنین صنعت پیشرفته است، گفت: اصفهان می‌تواند برای سرمایه‌گذاران مکان بسیار مناسبی باشد و ما هم باید برای استفاده از این فرصت طلایی آماده شویم.

رسول زرگرپور در جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری خارجی در استان گفت: بعد از توافق هسته‌ای و برجام هیات‌های سیاسی زیادی همراه با فعالان اقتصادی به اصفهان سفر کرده و با توجه به ظرفیت‌های این شهر برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اصفهان علاقه‌مند پذیرش سرمایه‌گذاران در بخش صنعت و تبدیل صنایع آلاینده به صنایع پاک و مدرن با تکنولوژی بالا و آلایندگی کمتر است، گفت:‌ این استان در بخش آب به‌خصوص پروژه‌هایی نظیر سد کوهرنگ و بهشت‌آباد و تصفیه‌خانه بزرگ اصفهان نیازمند سرمایه‌گذاری است.

زرگرپور با اشاره به تشکیل همایشی با حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در ماه گذشته تصریح کرد: در این همایش تصمیم گرفته شد که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چارچوب سرمایه‌گذاری خارجی را طراحی کند. استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون ۴۲طرح برای سرمایه‌گذاری دولتی و بخش خصوصی ارائه شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان ۱۰۰ طرح در چارچوب‌های استاندارد که متناسب با نیازهای استان است برای سرمایه‌گذاری خارجی آماده شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با ۱۰۰ طرحی که آماده خواهد شد، شرایط مناسبی فراهم شود.