دنیای اقتصاد، مشهد، احسان صابر: معاون اقتصادی شهردار مشهد گفت: برای نخستین بار در یک مجموعه خدمت‌رسانی عمومی همچون نهاد شهرداری، بودجه سال ۹۴ نسبت به سال گذشته رشد ۹۵ درصدی داشته است.

محمدرضا مزجی در همایش روزنامه دنیای اقتصاد اظهار کرد: با همراهی فعالان اقتصادی مشهد سال گذشته شهرداری موفق شد که بودجه خود را برای نخستین‌بار برحسب تفریغ بودجه تا ۹۰ درصد تحقق بخشد؛ درحالی‌که درسال ۹۲ همین بودجه ۳۹ درصد بوده و این به‌دلیل استقبال سرمایه‌گذاران بوده است.

وی تصریح کرد: افزایش در کل بودجه شهرداری مشهد به عنوان کلانشهر در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ رشد ۴۷ درصدی داشته است که این افزایش در شهرداری تهران ۱۳ درصد، در شهرداری اصفهان ۱۲ درصد و در شهرداری شیراز ۲/ ۲ درصد بوده و شهرداری تبریز رشدی نداشته است. وی با اشاره با تشبیه سرمایه‌های خرد مردمی به قطره‌های باران که اگر جمع شوند تبدیل به اقیانوس می‌شوند؛ افزود: شهرداری با استفاده از اوراق مشارکت هم در بافت فرسوده و هم قطار شهری مشهد در سال گذشته ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته است. وی در ادامه با اشاره به طرح اقتصادی بارش باران گفت: این طرح سرمایه اولیه نمی‌خواهد و از همان ابتدا به‌صورت اقساط ۳ ساله به‌صورت قرض‌الحسنه است و یقینا افرادی که در این طرح ثبت‌نام کنند و مشمول این طرح شوند در آینده سهام خوبی نصیبشان خواهد شد.