دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف پور: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از معرفی ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری استان در هفتمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور خبر داد.

امید حاجتی با اشاره به حضور خوزستان در این نمایشگاه اظهار کرد: ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان در حال به‌روزرسانی است که امیدواریم به‌روزرسانی این فرصت‌ها و ارائه آنها در نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کیش در جذب سرمایه‌گذار خارجی موثر باشد. وی افزود: معرفى جدیدترین فرصت‌هاى سرمایه‌گذارى در طرح‌هاى کلان ملى در حوزه‌هاى گردشگرى، عمران، شهرسازى، مسکن و انرژى، جلب مشارکت بخش خصوصى و سرمایه‌گذاران داخلى و خارجى، ارائه جدیدترین الگوهاى تامین مالى براى طرح‌هاى سرمایه‌گذارى و تبادل اطلاعات فنى و تجارى بین سرمایه‌گذاران و مجریان طرح‌هاى سرمایه‌گذارى از اهداف حضور در این نمایشگاه است.

حاجتی با بیان اینکه این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۱ آبان‌ برگزار می‌شود، تصریح‌کرد: باید از تمام ظرفیت‌های اقتصادی که شامل سرمایه‌گذاری‌های گذشته در استان می‌شود استفاده و از این طریق به موضوع اشتغال کمک کرد. وی گفت: واحدهای تولیدی استان تنها با ۳۰ درصد ظرفیت خود فعال هستند و این مساله نشان‌دهنده ناموفق بودن ایجاد اشتغال در سرمایه‌گذاری‌های گذشته است. از این رو برای بهبود وضعیت نرخ بیکاری و اشتغال استان علاوه‌بر استفاده از تمام ظرفیت‌های ایجاد شده در گذشته، نیازمند سرمایه‌گذاری‌های جدید هستیم که بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها از محل منابع داخلی و بخشی خارجی است.