دنیای اقتصاد، شرق تهران، محسن عسکری: طرح ساخت پل مواصلاتی شهرآباد به سیاه‌بند بومهن کلنگ زنی شد. بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این پل تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. رئیس شورای شهر بومهن در مراسم کلنگ‌زنی این طرح گفت: بومهن دارای یک مزیت خدادادی است که به وسیله رودخانه سیاهرود و بلوار اصلی شهر به ۴ منطقه تقسیم می شود.

محمد رستمی‌نیا افزود: در مباحث مربوط به توسعه شهری، هر کدام از شهرها یک مسیر توسعه دارند و بر این اساس شهرها به مدل‌های دایره‌ای، شطرنجی و خطی تقسیم می شوند. وی اظهار کرد: بومهن با این خصوصیت مثبت، تقریبا یک مدل مربع است که از شرق، غرب، شمال و جنوب گسترش یکسان داشته و تنها مشکل این است که ارتباط شرق و غرب شهر به وسیله پل استراتژیک روی رودخانه سیاهرود است و اگر زمانی به هر دلیل این پل مسدود شود، ارتباط جاده هراز و فیروزکوه به‌طور کامل قطع خواهد شد. رستمی‌نیا افزود: بر این اساس با نظر مساعد شورا، ساخت پل ارتباطی شهرآباد به سیاه‌بند به‌عنوان کمربند جنوبی شهر با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مصوب شد تا با ساخت آن، جایگزین مناسبی برای کاهش بار‌ ترافیکی و فشار پل اصلی شهر باشد.

حجت‌الله تاج‌محمدی، شهردار بومهن نیز در این مراسم گفت: با برآوردهای مهندسی صورت گرفته، این پل با عرض ۱۰ متر، شامل ۸ متر سواره رو و ۲ متر پیاده رو و ارتفاع مناسب، منجر به بهبود شیب خیابان‌های اطراف خواهد شد که امیدواریم با ایجاد شرایط مناسب هر چه سریع‌تر ساخت آن به پایان برسد و این مسیر به دسترسی شهری مناسبی تبدیل شود.