دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: نخستین مدرسه آموزش علمی محیط زیست کشور به همت شهرداری قزوین افتتاح شد.

مسعود نصرتی، شهردار قزوین در مراسم افتتاح این مدرسه گفت: پیوند کودکان و جوانان با طبیعت و انس با محیط زیست از شاخصه‌های مهم شهر اسلامی است.

وی اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته اروپایی، غربی و آسیایی نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی از همان دوران کودکی برای انس نوجوانان با طبیعت صورت می‌گیرد، به همین منظور راه‌اندازی مدرسه آموزش علمی محیط زیست در دستور کار شهرداری قزوین قرار گرفت تا نسل آینده بیش از پیش با اهمیت طبیعت و حیوانات مانوس شوند. نصرتی افزود: مدرسه آموزش علمی محیط‌زیست در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع ساخته شده است.

وی شناساندن ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های زیبای طبیعی بوستان ملی باراجین به گردشگران داخلی و خارجی را از اولویت‌های شهرداری قزوین اعلام کرد و گفت: معاون سازمان محیط زیست کشور نیز وعده داده است تا مدرسه آموزش علمی محیط زیست دهکده طبیعت قزوین به یک الگو در کشور تبدیل شود. شهردار قزوین خاطرنشان کرد: سال آینده سال گردشگری است که می‌تواند بستر خوبی برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت باشد. تحقق این موضوع نیازمند همدلی، انسجام و تلاش دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم است که البته تاکنون اعضای شورای شهر و مردم قزوین پشتیبان و همراه شهرداری قزوین بوده‌اند.