دنیای اقتصاد، شرق استان تهران، معصومه شاکری: اولین مانور سراسری مقابله با بحران به همت شهرک‌های صنعتی شرق تهران در شهرک صنعتی خوارزمی برگزار شد. در این مانور آتش‌نشانان با عملیات امدادی، با حوادث شبیه‌سازی شده در واحدهای صنعتی مقابله کردند.

فتحعلی محمدزاده، معاون عمران محیط‌زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در حاشیه این مراسم گفت: پیش از استقرار دولت تدبیر و امید، در مجموع شهرک‌های صنعتی کشور ۸۴ دستگاه ماشین آتش‌نشانی مستقر شده بود که به‌منظور ارائه خدمات در مواقع ضروری و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، طی دو سال گذشته ۱۳۶دستگاه به ظرفیت ماشین‌های آتش‌نشانی شهرک‌های صنعتی کشور افزوده شد.

محمدزاده گفت: اکنون ۲۲۰دستگاه ماشین آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی کشور مستقر هستند که تا پایان سال‌جاری این تعداد به ۲۴۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی خوارزمی نیز گفت: علاوه‌بر برگزاری مانور سراسری آتش‌نشانی در این شهرک، ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی خوارزمی هم به بهره‌برداری رسید. داوود نفر هدف از برگزاری این مانور را ایجاد تعامل و اتحاد برای حل مشکلات شهرک‌های صنعتی اعلام کرد. وی تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور نسبت به تامین ماشین‌آلات آتش‌نشانی یک میلیارد تومان و تجهیزات آن با اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیون تومان اقدام کرده است.