دنیای اقتصاد، بوشهر، اصغر اقبال مجرد: مدیر پالایشگاه پنجم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از ورود ۵/ ۹ میلیارد مترمکعب خوراک از سکوها به این پالایشگاه و تزریق۲/ ۹ میلیارد متر مکعب گاز شیرین به خط سراسری در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد.

ایرج خرمدل با اعلام این مطلب افزود: میزان تولید محصولات مختلف این پالایشگاه در ۶ ماه نخست امسال شامل ۹۱۷۹ میلیون متر مکعب گاز طبیعی، ۱۴ میلیون بشکه میعانات گازی، ۳۶۵ هزار تن اتان، ۳۱۴ هزار تن پروپان، ۱۷۹ هزار تن بوتان و ۲۰ هزار تن گوگرد است.

مدیر پالایشگاه پنجم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش نسبی محصولات پروپان و بوتان و کاهش در تولید اتان و گوگرد را نشان می‌دهد.

خرمدل افزود: در ۶ ماه نخست امسال، گازهای ارسالی به مشعل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵۳ درصد کاهش و در مقایسه با ۶ ماه دوم سال ۹۳ نیز ۶۵ درصد کاهش دارد.

وی در خصوص مصرف سوخت در پالایشگاه پنجم نیز تصریح کرد: در ۶ ماه نخست امسال، مصرف سوخت پالایشگاه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۱۸ درصدی و در مقایسه با ۶ ماه دوم سال ۹۳ کاهش ۱۷ درصدی را تجربه کرد.