دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های تبلیغاتی آذربایجان غربی از اشتغال مستقیم ۲هزار نفر در صنعت چاپ استان خبر داد.

پیمان رضایی در سومین جشنواره صنعت چاپ آذربایجان غربی اظهار کرد: قدمت صنعت چاپ در استان به ۷۰ سال گذشته بر‌می‌گردد. وی با بیان اینکه خوی نخستین شهر آذربایجان غربی بود که در آن صنعت چاپ راه‌اندازی شد، تصریح کرد: با وجود قدمت ۷۰ ساله صنعت چاپ، هنوز از غافله عقب هستیم.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و کانون‌های تبلیغاتی آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی در زمینه صنعت چاپ رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است. این مسوول با بیان اینکه ناوگان ماشین‌آلات صنعت چاپ استان فرسوده است، خواستار حمایت جدی مسوولان از این بخش شد و گفت: واگذاری تسهیلات می‌تواند صنعت چاپ استان را به سوی نوسازی سوق دهد. رضایی کمبود سرمایه در گردش را مشکل اصلی این صنعت در استان اعلام و اظهار کرد: طرحی در استان به تصویب رسیده و مقرر شده در شورای اداری نیز ابلاغ شود که براساس این مصوبه تمام اداره‌های دولتی استان به‌منظور بهره‌گیری از صنعت چاپ استان اقدام خواهند کرد و جز موارد خاص، سفارشات خود را به خارج استان نخواهند داد.